The Food(d)iary | Week 29

1405782651832
Goedemorgen! Laat ik mij eerst excuseren. Ik weet niet of er volgers zijn die steevast weten wanneer artikels bij mij online komen maar vrijdag was er geen artikel/recept zoals dat er normaal wel is. Om een lang verhaal kort te maken: het kwam er niet van. Ik besloot het eigenlijk zo te laten en niet nog snel iets schrijven oid, dan is het effect voor mij een beetje weg. Maar niet getreurd, vandaag staat er gewoon zoals altijd een heerlijke foodiary op jullie te wachten!

2014-07-13 13.17.46
Ik was zondagochtend al lekker bezig met bakken en om al om 12 uur was ik klaar. Het resultaat waren acht van deze heerlijke vruchtenschelpjes. Onwijs lekker en het zal je verbazen: ook makkelijk! Recept komt (natuurlijk) een keer online!

2014-07-13 13.56.12
Ik weet niet of ik de enige ben maar door bakken en proeven heb ik vaak geen trek meer. Ik lunchte daarom ook met twee crackers. Een met oude geitenkaas en de ander met kipfilet.

2014-07-13 18.37.20
Het is een beetje moeilijk te zien wat voor tosti dit is, maar het is een tuna melt. Ik snij mijn tosti’s eigenlijk nooit doormidden omdat ik altijd eerst de korstjes opeet en daarna de binnenkant…..

2014-07-14 18.08.23
Maandag gingen mij moeder, ik en de hond op bezoek bij mijn zus. Ze had zelf groentesoep gemaakt die we met afgebakken broodjes aten. Heel simpel maar smaakt altijd!

2014-07-15 13.22.36
Dinsdag een ritje naar Breda om mijn rijbewijs aan te vragen! Best lastig als je bij een andere gemeente staat ingeschreven dan waar je nu tijdelijk woont (don’t worry, ik heb gewoon een kamer daar hoor). Maar voor mijn rijbewijs heb ik dat natuurlijk over ;) Voor onderweg had ik boterhammen gemaakt met hüttenkäse, sla, kip, komkommer en pompoenpitten. Mijn favoriete combinatie!

2014-07-15 18.16.32
’s Avonds hadden we vooral zin in makkelijk eten. We hadden laatst bij een aanbieding een zak ras patat gekocht. Even in de oven, salade erbij en klaar! Ik moet zeggen: ze waren best lekker! Voor een keertje dan, ik ben niet zo’n patat fan.

2014-07-16 18.19.51
We springen gelijk over naar het avondeten van woensdag! Het was inmiddels al goed warm en dat betekent: salades! Ik had toevallig vorige week op 24 kitchen een heerlijk recept gezien van een salade. Hij was erg smaakvol en ook lekker snel klaar.

2014-07-17 12.43.37
En het restje at ik de volgende dag gewoon als lunch op met een beetje kaas. Niet verkeerd dacht ik zo!

2014-07-17 17.23.38
Dit vind ik zo lekker hè, gewoon een stukje kaas zo uit het vuistje eten! links is roem kaas, een kaas van de jumbo. En rechts is oude geitenkaas.

2014-07-17 18.32.16
Donderdag hadden we wel weer zin in iets warms maar het moest vooral niet een zware prak zijn. We maakten sla stamppot met een kabeljauwfilet. Tot mijn verrassing was het super lekker! Het lijkt een beetje op rauwe andijviestamppot, maar dan lekkerder haha. Voor herhaling vatbaar dus!

2014-07-18 09.37.09
Mijn heerlijke vertrouwde ontbijtje. Magere kwark, muesli en wat fijngehakte noten. Hmmmmm!

2014-07-18 10.55.34
Bij de Jumbo foodmarkt ik Breda hadden ze altijd super lekkere notenvruchtenbollen. Toen ik weet thuis ging wonen miste ik die écht. Maar bij de jumbo dichtbij had ik ze niet gezien. En zelfs de laatste twee keren dat we even langs gingen in Breda bij de Foodmarkt hadden ze ze niet. Ik balen natuurlijk. Maar ik liep bij de Jumbo thuis naar de kassa en ineens vielen mij ogen hierop: de notenvruchtenbollen! Ik was zoooo blij haha. Ik heb twee pakjes meegenomen en heb ze gewoon ingevroren haha.

2014-07-18 13.44.42
Simpele lunch: speltboord van de bakker, één met roem kaas en een kapje met alleen boter. En voor de frisheid een mini komkommer met een beetje mayo.

2014-07-18 17.09.56
Van dat warme weer krijg je vaak heel erg dorst maar ik merk ook dat ik op een gegeven moment echt zin krijg in wat zoutigs. In nam dus een lekker cup a soepje. Ik knapte er helemaal van op (voor zover dan kan met dit weer haha)

2014-07-18 18.31.43
Dinner: wederom een salade. Dit keer een pastasalade met gerookte kipfilet, mais, komkommer, tomaat en gegrilde paprika. En lekker wat kaas!

2014-07-19 09.41.11
Bij de Lidl hadden de opal pruimen. Dat zijn eigenlijk een soort mini pruimen die super lekker zijn!

2014-07-19 14.01.13
Ik lunchte lekker met crackers en het bekende recept: hüttenkäse, sla, komkommer, kipfilet en pompoenpitten.

2014-07-19 15.13.25
Met dit warme weer kom ik eigenlijk niet buiten maar je wilt jezelf toch een beetje bezig houden. Bakken dus! Ik besloot eens wat te proberen: mini cheesecakes. Die je moet bakken in de oven. Had ik nog nooit geprobeerd en ook nog nooit gegeten. De proeftest begon al goed: de halve cheesecake bleef aan het papiertje plakken. De voor de proeftest zakte ‘ie ook. Gewoon niet mijn ding!

2014-07-19 15.15.06
De pindakaas versie kwam wel heelhuids uit z’n papiertje maar daar was ook alles mee gezegd. Zelf de pindakaas kon mij niet overtuigen. Nee, gebakken cheesecakes zijn niet mijn ding. Ik hou het lekker bij kwarktaart, ongebakken!

Geef een reactie

