Recept: Straciatella cream cheese spread

 photo 2014-04-09164427_zpsfe8e9ca8.jpg
Toen ik zelf pindakaas had gemaakt bedacht ik me dat pindakaas natuurlijk niet het enige broodbeleg is dat we kunnen maken. Toen ik op internet ging zoeken verbaasde ik me er eigenlijk over hoe weinig recepten er zijn van zelf gemaakte zoet broodbeleg. Dat we ook zelf nutella kunnen maken weten we al maar ik kreeg ineens een geniale ingeving: Straciatella cream cheese spread.

 photo 2014-04-09164000_zpsf0d3b949.jpg

Waar het idee ineens vandaan kwam? Ik heb echt geen idee. Soms heb je gewoon dat ineens een geniaal idee binnen komt ploppen. En dit was er zo één. Zo heel moeilijk moest het niet zijn dacht ik. Ik had het idee om een soort chreamcheese botercreme als basis te gebruiken. Na wat proberen en proeven had ik gewoon het perfecte recept gevonden. En wat is het hemels! Ik had –gelukkig- maar een klein beetje gemaakt maar het was binnen no time op. Het is gewoon zó lekker! Heerlijk op een stukje brioche, scone of ouderwets op een kakelverse witte boterham. Maar op een gezond volkoren crackertje is het ook aan te raden ;)

 photo 2014-04-09164148_zpscb98ae0e.jpg

Benodigdheden voor een klein potje:
110 gram roomkaas (light)
35 gram (halfvolle) boter (smeerbare boter kan ook)
30 gram agavesiroop of kristalsuiker
40 gram fijn gehakte pure chocola.

Bereidingswijze:
•Laat de roomkaas en boter op kamertemperatuur komen. Mix met een vork of mixer de boter en roomkaas luchtig. Doe er beetje bij beetje de kristalsuiker of agavesiroop bij. Doe de gehakte chocola erbij en meng nog even. Zet de spread een uurtje in de koelkast en hij is ready to eat!

 photo 2014-04-09164332_zps964c3e5e.jpg

Een gedachte over “Recept: Straciatella cream cheese spread

Geef een reactie

