BATTLE: Chili chips

 photo 2013-12-14100521_zpsf0f5ec66.jpg
Een nieuwe categorie: De BATTLE! Er zijn tegenwoordig heel veel producten die we kennen van het A-merk maar het huismerk van de supermarkten gaan deze producten ook maken. Vaak kies ik automatisch voor het A-merk want het huismerk doet me vaak denken aan een slechte ‘namaak’. Maar is het duurdere A-merk wel echt zoveel beter? Of kunnen we net zo goed het huismerk kopen omdat er eigenlijk geen verschil in zit? Ik ga twee (bijna) dezelfde producten tegenover elkaar zetten: het A-merk en het huismerk (of B-merk). The BATTLE begins. Welke wint?! Deze keer: chilichips!

Chili, I love it! Vaak lekker pittig maar niet té pittig. Chilichips had ik eigenlijk nog niet eerder gespot. Kan ook komen doordat ik niet veel door het chips schap loop maar vaak te vinden ben bij de chocola.

De buitenkant
 photo 2013-12-14100502_zps03708499.jpg
De mooie verpakking van Lay’s viel me gelijk op. Een donkere verpakking oogt voor mij altijd een beetje luxe. Deze, Thai Sweet Chili, smaak hoort bij de Sensations van Lay’s.

Toen viel eigenlijk mn oog naar het chips zak ernaast. Albert Heijn Intense Red Hot Chiliships. Klinkt eigenlijk hetzelfde toch?! Ik kon maar niet kiezen welke ik zou moeten nemen en omdat ik weet dat ik niet de enigste in huis ben met de liefde voor een beetje pit nam ik ze allebei mee.

Op de achterkant van de zakken staat wat Lay’s en Albert Heijn zeggen over de chips:

 photo 2013-12-14100555_zpsec373d52.jpg
Lay’s belooft een intense smaak en een smaaksensatie voor je smaakpapillen.

 photo 2013-12-14100634_zpsb2e78ee1.jpg
Albert Heijn belooft een chips die dik en krokant is met milde chilismaak.

De chips
 photo 2013-12-14100844_zpsf2be0515.jpg
Wat me gelijk opvalt is dat de chips van Lay’s de kleur heeft van naturelchips met wat ‘spikkeltjes’.

 photo 2013-12-26113038_zps1424b771.jpg
Terwijl de chips van de Albert Heijn eigenlijk lijkt op paprikachips.

Of de chips van beide ook écht dikker is kan ik niet goed beoordelen. Knapperig en een bite hebben ze allebei wel. Ik denk wel dat die van Lay’s een tikkeltje dikker is.


De smaak

 photo 2013-12-14100744_zps2c1bb300.jpg
Lay’s: eigenlijk dacht ik eerst: ‘oh hij smaakt gewoon naar naturelchips’ maar later komt pas het pittige! Wel heel erg lekker. Tip: niet te veel of heel de zak opeten want dan sta je echt in brand haha.

 photo 2013-12-26112932_zpsaa26c84e.jpg
Albert Heijn: De smaak is ook een beetje paprikachips, maar net zoals bij de Lay’s komt het pittige pas achteraf. Wel een stuk minder pittig dan die van Lay’s. Maar dat kan kloppen: op de zak staat een ‘milde chilismaak’. Ook lekker! Hiervan kun je gemakkelijk wat meer eten zonder in brand te staan.

Eindoordeel:
De winnaar voor mij is zeker Lay’s. Deze is een stuk pittiger en de chips is ook net wat dikker. Maar de Albert Heijn is ook lekker. Jammer oogt deze chips was goedkoer door de kleur. Maar als je niet van een al te pittige chilismaak houdt zou ik die van Albert Heijn aanraden. Deze is meer ene combinatie van paprika en chili.

3 gedachtes over “BATTLE: Chili chips

  1. Ik probeer vaak eerst het budgetmerk, als dit goed is dan vind ik het prima! Maar bij veel producten is het A-merk wel echt beter.. Leuke categorie trouwens!!

Geef een reactie

