The Food(d)iary | Week 31

1406999869476
Eigenlijk had ik deze week hetzelfde als vorig week: de dagen vliegen voorbij en ik he geen idee meer welke dag het is. En dat is een beetje gek omdat ik eigenlijk niets te doen heb. Dat laatste is trouwens wel leuk voor de rest van het gezin want wat ga ik doen als ik me verveel? Juist, koken of bakken! En dan vinden ze helemaaaaal niet erg ;)

2014-07-25 18.36.03
Dit is nog een foto van zaterdag, het avondeten. Een kipkerrie salade die heeel lekker was! Echt super goed gelukt en helemaal zoals ik bedacht had :)

2014-07-27 18.52.47
Avondeten van zondag: prutje! Ja het ziet er niet uit maar ik vind het heerlijk, en lekker makkelijk! Dit was met rijst, erwtjes, wortel, ui, vegaburger in blokjes en kaas.

2014-07-28 13.46.43
Voor het eerst in tijden had ik weer eens zin in een eitje op brood! Hij was wel iets zachter dan in had gewild maar mij hoor je niet klagen, beter te zacht dan te hard gekookt! Erbij had ik een rijstewafel met smeerkaas en sla.

2014-07-28 18.20.37
Iets nieuws maar iets heel lekkers dat ik heb hervonden: kabeljauw! Lekker door de bloem (met kerriepoeder) gehaald voor een krokant korstje, heerlijk! Erbij gewoon simpel broccoli en aardappelen.

2014-07-29 09.32.20
Ontbijtje van dinsdag: kwark met jam en beschuit. Deed ik vroeger ook weleens, een beschuitje verkruimelen over mn yoghurt. Was wel lekker, maar mijn zelf gemaakte cruesli (klik, klik) gaat toch boven alles!

2014-07-29 13.47.52
En natuurlijk weer een salade als lunch! En lekker veel Parmezaanse kaas als topping!

2014-07-29 18.24.39
Moeders wilde wraps eten met tonijn. Prima, komt eraan! Ik maakte een lekkere tomatensaus met mais en kidneybonen. Beetje kaas erover en klaar! In 15 minuten op tafel.

2014-07-30 13.22.29
Lekker simpele lunch: rookkaas en humus met rauwkost en komkommer. Rookkaas had ik lang niet meer gegeten en was weer lekker!

2014-07-30 16.05.56
Ze hebben nu opal pruimen in overvloed overal maar vaak zijn ze al helemaal (te) rijp. Niet lekker dus! Gelukkig had ik bij de c1000 ze gevonden maar die waren wel een slagje groter. Dat vind ik niet erg ;)

2014-07-30 18.22.22
Oké het zag er echt uit als euhhh…jeweetwel, maar het was echt heerlijk! Ergens gewoon een receptje vonden van een bloemkool-courgetteschotel. Was heel bewerkelijk omdat de bloemkool helemaal fijn moest, de courgette geraspt en uitknepen (voor het vocht) dus een hoop rommel. Gelukkig was dat het zeker waard ;)

2014-07-31 13.45.22
En weer een heerlijke Susanne lunch, nu hou ik op hoor ;) Deze versie blijft trouwens mijn favoriet: sla, rauwkost, kip, hüttenkäse, honing-mosterd saus en pompoenpitten.

2014-07-31 18.19.57
Ik wilde een boek van Jamie Oliver kopen maar ik dacht: waarom ga ik niet naar de bibliotheek?! Zo gezegd zo gedaan. Het werd Jamie’s 15 minute meals. Er stonden een hoop lekkere dingen in! Helemaal 15 minuten is het niet maar in 30 minuten staat het op tafel. Dit was ook zo’n receptje, aardappelgratin, pittige kip en een groentepannetje. Het was heerlijk!

2014-08-01 08.51.23
En ik bakte sindds lange tijd weer eens koekjes gebakken, oude gouden volkoren lijnzaad koekjes! Lekker bij de thee.

2014-08-01 18.56.25
Zaterdag maakte ik een lekker broccolisoepje met rauwe ham en geitenkaas voor mezelf. Het was lekker maar smaakte me niet helemaal goed omdat ik last had van mijn buik.

2014-08-02 12.03.27
En ook gister zette ik het weer op het bakken! Twee soorten cruesli maakte ik. De rechter, lichte, cruesli is mijn favoriet van de twee. Heel simpel naturel maar wel met veel noten :D

Geef een reactie

