Recept: Gezonde Coleslaw

 photo 2014-05-19122632_zps940b79e1.jpg
Soms maak je iets waarvan je gewoon helemaal ondersteboven van bent. En dat had ik met dit recept. Ik wild het eigenlijk al een hele tijd maken maar telkens kwam het er maar niet van. Totdat ik een keer in de supermarkt liep en dacht: ja, nú ga ik echt die coleslaw maken. Hoppakee, een zak gesneden witte kool en een winterwortel verdwenen in mijn mandje. Samen maar voor €1,50. Dat was wel het proberen waard. En gelukkig maar dat ik het geprobeerd heb! Ik in één week een aantal keer dit recept gemaakt totdat de hele zak witte kool op was. Wat was dit lekker!

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: Coleslaw is een rauwkostsalade van rauwe witte kool gemend met rauwe wortel. Vaak wordt het gemend met een dressing van mayonaise en eventueel mosterd. Dit is dan wel op z’n Amerikaans. Wat ik zo lekker hieraan vind is dat je er super veel kanten mee op kan. Je kunt er eventueel kip, rozijnen of ananas doorheen doen. Ik zal je vertellen: met rozijnen is mijn favoriet! Heerlijk om eerst die knapperige kool en wortel te proeven en daarna het zachte en het zoete van de rozijnen.

 photo 2014-05-19122735_zps5cfd965d.jpg

Ik heb gedurende de week dat ik dit ongeveer elke dag at op verschillende manieren gegeten. Ik heb het verwerkt in een salade maar ik heb het ook op een geroosterde boterham of crackers gegeten. Of gewoon lekker als verfrissend tussendoortje! Je kunt het wel een paar dagen bewaren in de koelkast dus je hoeft het niet in één keer op te eten. Eigenlijk is het na één dag nog lekkerder omdat de smaken dan zo lekker zijn ingetrokken.

Benodigdheden voor een klein kommetje coleslaw:
100 gram gesneden witte kool en wortelreepjes (je kunt zelf kijken welke verhoudingen je lekker vind, iets meer kool of iets meer wortel, jij beslist!)
6 TL yoghurt
4 TL mayonaise
1 TL mosterd
1 TL suiker
Snufje zout.

Bereidingswijze:
•Meng alle ingrediënten in een kom en laat en laat even intrekken. Gelijk eten kan natuurlijk ook want ik kan vaak niet wachten ;)

2 gedachtes over “Recept: Gezonde Coleslaw

Geef een reactie

