Thefoodiary is terug! + vragen

cropped-cropped-cropped-cropped-header111.png
Zoals beloofd, ben is Thefoodiary vandaag weer terug, 1 september. Zoals jullie hebben kunnen lezen had ik een vakantiestop ingelast. Ik had gewoon te veel aan mijn hoofd om ook nog met plezier mn blog bij te houden. Ik moet zeggen, ik heb er wel van genoten! Gewoon niets moeten, maar alles mag. Er hoefde niet persé 4x per week een artikel klaar te staan, maar als ik zin had om een receptje uit te schrijven kon ik dat gewoon doen. Als ik eerlijk ben, is dat niet zoveel gebeurd maar ik heb er zeker wel weer zin in! Natuurlijk heb ik ook nagedacht waar het precies vandaan kwam dat mijn hoofd er niet zo naar stond. Deze dingen wil ik met jullie bespreken en nog een paar andere dingen.

Naamloos

Lay-out, eigen domein
Als eerst, wat eigenlijk al maanden een doorn in m’n oog is: de lay-out. Zoals jullie misschien wel weten heb ik nog de gratis versie van WordPress. Met de lay-out en dergelijke kun je dan maar heel weinig kanten op. Ook zit ik al maanden te azen op een eigen domein (iets met spelfoutje, ahummm). Wil ik deze dingen veranderen moet ik dus eigen domein maken, eigen hosting regelen en WordPress installeren op mijn computer. Tenminste, dat is wat ik denk dat je moet doen.

En dat stel ik al heel lang uit. Waarom? Omdat ik echt de grootste leek ben op dat gebied. Hoe vind je een goede hosting die niet te duur is. Hoe installeer je WordPress. Hoe moet ik mijn artikelen overzetten. Hoe kan ik een mooiere lay-out krijgen. Hoe…. Vul het zelf maar in. Ik wil het al heel lang maar als ik er überhaupt al aan denk wordt ik al lichtelijk gestrest.

Daarom een vraag voor jullie: hoe hebben jullie dit gedaan?! Welke hosting hebben jullie? Zijn er nog andere dingen die ik moet weten wil ik hieraan beginnen? etc, etc. ALLES is welkom!

Artikelen
Het volgende waar ik wat over wil zeggen zijn de artikelen. De volgers die mijn blog al een tijdje volgens weten dat er op maandag, woensdag en vrijdag een food-gerelateerd artikel verschijnt en op zondag een fooddiary met mijn food foto’s van die week. Ik wil dit iets anders doen.

Ten eerste verschijnen nu de artikelen om 6:00 uur in plaats van 7:00 uur. Niets bijzonders, gewoon omdat het mij iets praktischer lijkt. Ten tweede komen niet meer standaard 3 gerelateerde food artikelen maar 2 á 3. Het is maar net hoe het zit met mijn tijd en hoeveel ik heb kunnen koken/bakken in mijn studentenkamertje. De dagen blijven wel hetzelfde, dus op maandag, woensdag en vrijdag. Alleen kan het voorkomen dat er op één van die dagen geen artikel online komt.
Dit kan trouwens aanziens veranderen in weer standaard 3 artikelen, omdat ik nog een ander idee heb van een categorie die ik iedere week standaard wil maken. Maar dat is nog niet helemaal zeker.

Dan op zondag mijn fooddiary. Hier ben ik nog niet helemaal uit. Het zit zo, ik heb twee opties. Optie één is het houden zoals het was, dus gewoon met food foto’s van die week. Optie twee is om een gewone diary ervan te maken, dus niet 100% food.
En dat wil ik aan jullie overlaten! Jullie zijn de lezers en ik wil weten wat jullie het leukst vinden.

Tot zover mijn gedachtenspinsels. Ik ga weer studeren en heb sowieso minder tijd om te koken, bakken, fotograferen en te schrijven. Daarbij komt dat ik zeker 5 dagen in de week alleen voor mezelf kook, wat natuurlijk niet resulteert in culinaire uitspattingen. Het wordt voor mij ook even wennen maar ik weet zeker dat het goed komt!

Ik wil jullie dus twee dingen vragen:
1: Wat voor tips op het gebied van hosting, eigen domein, lay-out, WordPress installeren, etc hebben jullie? Alle tips zijn welkom!
2: Willen jullie op zondag een fooddiary zien, of een normale diary?

7 gedachtes over “Thefoodiary is terug! + vragen

  1. Antagonist vind ik een goedkope en fijne hostingpartij, tot nu toe nog geen problemen mee gehad! Als je een domein hebt krijg je daar inloggegevens voor, die moet je invullen in een FTP programma (ik gebruik Filezilla, dat kun je gratis downloaden). Dan kun je op de site van WordPress WordPress downloaden en dat via het FTP programma uploaden. Bij WordPress zelf zit een handleiding die je dan moet volgen en dan heb je een domein met WordPress. Vervolgens kun je van honderdduizenden website layout templates downloaden en die kun je ook weer via FTP uploaden.

    ’t is een kwestie van een beetje puzzelen ;-) En heel veel Googlen, heb ik ook gedaan haha. Als je ergens een keertje vastloopt of zo, laat een comment achter of stuur een mailtje, dan kan ik misschien helpen :-)

  2. Wat leuk dat je weer gaat beginnen. Zelf vind ik een food diary maar ook een gemengde diary leuk, dus mij maakt dat helemaal niet uit. Ik zit zelf met mijn hosting bij IXL hosting. M’n vriend heeft mijn website gebouwd, zelf heb ik daar niet heel veel verstand van.

  3. Leuk dat je er weer bent! Ik vind zelf een fooddiary het leukst denk ik, gewoon omdat ik het leuk vind om te zien wat je eet, je eet lekker, je probeert veel dingen uit en je hebt van die grappige eetgewoontes! Maar je kunt het natuurlijk ook allebei een tijdje uitproberen, en dan kijken wat mensen het leukst vinden.

Geef een reactie

