The Food(d)iary | Week 36

1410017131563
Zo, daar zijn we weer! Na een stop van 4 weken bloggen zijn deze week weer de eerste recepten verschenen. Ik vroeg jullie maandag ook nog wat. Onder andere of jullie een normale diary wilden, een combinatie van food en mijn leven, of gewoon een fooddiary zoals het was. van de reacties die ik kreeg, zei merendeel fooddiary. Prima! Bij deze dus weer een fooddiary. Het was het eerste (halve) weekje school en dus ook weer op kamers. Het was even wennen maar ik ben het goed doorgekomen. Het is trouwens ook weer wennen met foto’s maken! Ik merk dat ik het snel vergeet, maar volgens mij heb ik deze week toch goed mijn best gedaan.

2014-09-01 12.20.07
Zondag was ik natuurlijk nog gewoon thuis en plukte ik bramen in de tuin. Het water van de afgelopen weken had ze goed gedaan. Super veel hingen eraan! Ook hele grote die lekker zoet waren. Moet je kijken hoe groot deze is!

2014-09-01 13.41.50
Ook nog even genieten van een salade als lunch. Straks wanneer school begint zal dat niet zo vaak meer kunnen! Deze was gewoon mijn standaard en favoriet: gemengde sla, komkommer, wortel, geroosterde paprika, kipfilet, hüttenkäse en honing mosterd dressing.

2014-09-01 18.26.18
Maandag besloot ik de beroemde bloemkoolpizza te maken. Deze stond al zo lang op mijn lijstje om te maken maar het kwam er telkens niet van. Heel de keuken zat letterlijk onder de bloemkool haha. Hoe ik het vond? Mwa, het viel me eigenlijk een beetje tegen, ik werd het heel snel zat. Willen jullie nog wel een receptje zien?

2014-09-02 16.20.39
Dinsdag was mijn eerste ‘dag’ op school. Nouja, dag, het was alleen een rekentoets. Ik ben na de toets gelijk boodschappen gaan halen omdat ik natuurlijk nog niets in de koelkast had staan. Ik had echt het idee dat ik de halve winkel had meegenomen maar gelukkig was ik met 15 euro helemaal klaar! Goed geshopt toch?!

2014-09-02 20.17.18
Buiten gingen we ’s avonds lekker bijkletsen met elkaar. Heerlijk!

2014-09-03 09.57.49
Mijn favoriete ontbijtje at the moment: kwark met banaan, rozijnen en honing. Heerlijk! Ook lekker voedzaam want ik zit er lang genoeg vol van.

2014-09-03 20.03.29
We gingen deze week ook lekker barbecueën! Jammer genoeg dat de zon het liet afweten maar het was super gezellig en lekker!

2014-09-04 15.43.49
Ik had Hollandse pruimen gekocht maar ik weet niet wat er met deze gebeurd was. Hij had een soort van vreemde jelly puist. Ik durfde hem ook niet open te maken om te kijken of er wat in zat haha.

2014-09-04 16.47.46
De andere pruimen at ik met rozijnen en honing. Jammer genoeg waren ze best zuur en zat er niet zoveel smaak aan. Met pruimen moet je het maar net treffen vind ik.

2014-09-04 18.54.52
Lekker simpel maaltje voor mezelf: een vegetarische kroket (van de Jumbo, aanrader!) met broccoli. Binnen 10 minuten klaar :D

2014-09-04 22.06.25
Jaja, ook op mijn kamer heb ik deze onwijs lekkere chocola gekocht! Ik had eerst die van cote d’or maar van dit merk vind ik het veel lekkerder. Een ook nog een beetje gezond ;)

2014-09-05 16.54.49
Vrijdag was het weer tijd om naar huis te gaan. Gelukkig sloot alles goed aan en was ik met 2 uur thuis. Ik had best honger gekregen en at een rijstewafel met Parmezaanse kaas.

2014-09-05 17.18.31
Eenmaal op de bank geploft zag ik dat mijn moeder het Jumbo magazine had gehaald. Die heb ik lekker gelezen. Ik maak eigenlijk nooit echt een recept eruit maar ik vind het altijd leuk om de verhalen te lezen en wat inspiratie op te doen.

2014-09-05 18.30.41
Ik mocht kiezen wat we aten en ik koos voor goulash. Het was heeeeeerlijk! Het vlees was super mals en het sausje was heerlijk. En dat zonder pakje of zakje. Goed gedaan mams ;)

2014-09-06 17.03.44
En wat doe ik wanneer ik thuis ben? Bakken! Dat had ik wel even gemist. Mijn zelfgemaakte muesli op mijn kamer was op dus ik heb een cookie cruesli gemaakt. Recept volgt nog!

Zo dit was weer de eerste diary. Aankomende week is mijn echte eerste hele schoolweek. Gelukkig valt mijn rooster mee! Ik hoef weinig vroeg te beginnen en heb ook weinig tussenuren. Ik zie het allemaal wel op me af komen ;) Ook ga ik vandaag even bedenken wat ik aankomende week op mijn kamer ga eten. Een eetplanning maken helpt altijd goed om goedkoop boodschappen te doen! Anders blijf je al snel met restjes zitten omdat je maar voor één persoon kookt.

2 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 36

Geef een reactie

