TIP Jumbo aardappelchips met zeezout

 photo 2014-03-04111442_zpsc2c235e3.jpg
Ik moet eerlijk bekennen: ik ben geen chips liefhebber. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het wel erg lekker, maar ik zal nooit zeggen: ‘Goh, laat ik eens een zak chips opentrekken’. Ik ben meer een zoetekauw en als ik zin heb in iets hartigs dan voldoet een plakje kaas ook prima. Maar dat neemt niet weg dat ik wel eens een zak chips zie waarvan ik denk: ‘Hé, maar die ziet er lekker uit!’ dat was met deze chips het geval. Gelukkig maar dat ik dit wel wel besloot het te kopen want, oh, wat was deze chips lekker!

 photo 2014-03-04111603_zps9fe8f5ef.jpg
De buitenkant
Zoals ik net al zei: ik ben helemaal niet zo’n fan van chips. Waarom deze zak mijn aandacht trok? Er stonden op de zak teksten zoals: ‘dik gesneden’, ‘grof’, ‘zeezout’. Hmmm dat klonk wel lekker! Gewoon niet te veel poespas maar wel lekker dikke chips. Dat leek me we wat!
Op de achterkant staat in het kort wat ze beloven. Of het echt handgebakken is betwijfel ik, tenzij ze bedoelen dat mensen met hun eigen handen op een knopje hebben gedrukt om de chips in de frituur te laten zakken. Maar de rest klinkt veelbelovend. Vooral een stevige bite vind ik belangrijk omdat je dan tenminste het idee hebt dat je ook écht chips eet.

 photo 2014-03-04111654_zps20c80f5e.jpg
De binnenkant
Als ik thuis de zak open maak (want geduld staat niet in mijn woordenboek) ben ik aangenaam verrast! Het is ook écht wat dikkere chips. Ja ik weet het, het stond op de zak, maar we kennen de marketing van tegenwoordig allemaal wel. Ze beloven een hoop maar het ook echt waarmaken, ho maar. Ik zie zelfs dat het chips met schil is. Lekker! Dat geeft me weer het idee dat ik ‘betere’ of ‘gezondere’ chips eet. Klopt natuurlijk geen zak van maar het gaat om het idee ;)

 photo 2014-03-04111634_zps1b570689.jpg


De smaak

Ik neem een paar chipjes en ik ben verkocht. Wat een lekkere chips! Het is dikkere chips, daardoor heb je niet het idee dat je in een hapje lucht bijt. De chips is lekker krokant, niet te vet en ook niet te zout. Precies goed!
Ik kijk op de achterkant van de zak en ik ben nog meer verkocht dan ik al was (kan dat eigenlijk?) Check die ingrediënten! Geen rare e-nummers, suiker, woorden die ik niet uit kan spreken of waar ik überhaupt nog nooit van gehoord heb. Gewoon aardappelen, zonnebloemolie en zeezout. Echt een plus plus plus voor deze chips!

 photo 2014-03-04111758_zps3e819f78.jpg
Eindoordeel:
Jullie kunnen het vast al raden maar ik ben verkocht! Ik heb eigenlijk niets op- of aan te merken. De verpakking ziet er goed uit en de ingrediënten zijn al helemaal top. De chips is ook echt lekker dik met een goede bite en het belangrijkst: de smaak is helemaal top. Die ene keer dat ik dan toch besluit om een zak chips te kopen zal deze zeker in mijn mandje vallen!

4 gedachtes over “TIP Jumbo aardappelchips met zeezout

  1. Mmm, ik ben ook niet echt een chipsfan (eet het wel als het op een feestje staat of zo maar koop het nooit zelf) maar deze klinken goed. Lekker dik, hou ik van!

Geef een reactie

