The Food(d)iary | Week 37

2014-09-12 09.15.22
Wow, er is alweer een week voorbij! Ik moet zeggen dat het wel snel is gegaan, vinden jullie ook niet?! Deze week was ik gewoon van maandag t/m vrijdag op mijn kamer dus moest er ook weer gekookt worden. Dat is goed gelukt hoor ;) Jammer is wel dat echt het maken van recepten gewoon lastiger is omdat ik het voor één persoon moet maken (en koken) en het licht in mijn kamer gewoon té slecht is. Gelukkig heb ~vorig weekend wat kunnen bakken, iets op mijn kamer kunnen koken en dit weekend weer kunnen koken. Dus genoeg recepten in het vooruitzicht voor jullie ;) Benieuwd naar mijn foodphoto’s van deze week?

2014-09-07 14.03.20
Zondag genoot ik nog van een lekkere salade voor lunch. Ik moet er dan namelijk weer bijna een week op teren omdat saldes eten op school gewoon geen succes is als je tussen de lessen door moet eten. Geen probleem want een boterham met kaas vind ik ook lekker, maar na een hele zomer 3x per week salade als lunch gegeten te hebben, ga je het wel missen!

2014-09-07 11.55.47
Ik bakte op zondag ook nog deze bananamuffins. Het zijn minimuffins en waren écht super cute. En ze waren ook goddelijk! Deze heb ik mee genomen naar mijn kamer en heb ik deze week lekker kunnen oppeuzelen. Recept hiervan komt eraan!

2014-09-09 09.29.22
Ik werd voor de laatste keer met de auto gebracht (lees: zelf gereden!) maar had nog helemaal geen trek toen we om 18:00 uur wegingen. Ik had gewoon een simpel broodje als avondeten. Toch kreeg ik later op de avond nog wat meer trek en at kwark met bramen van thuis en war cookiecruesli (zelfgemaakt)

2014-09-08 15.27.25
Maandag ga ik altijd boodschappen doen en ik kocht van die smeerbare geitenkaas voor op brood. Alleen dat vind ik vaak wat saai dus ik wilde pesto kopen, kwam ik deze tegen. Lijkt me erg lekker! Ik heb hem nog niet geproefd, jullie krijgen denk ik in de diary van volgende week wel mijn mening te horen. Ben benieuwd want een beetje pikant vind ik wel lekker!

2014-09-08 12.30.33
Lekker even na school een pauze nemen met een kopje thee en een bananamuffin. Hier kun je zien hoe klein ze zijn. Schattig hè?!

2014-09-07 22.05.21
Weer een late night snack: kwark met bramen en een verkruimelde bananamuffin. Best gezond toch?! Lekker was het in ieder geval wel!

2014-09-09 18.43.31
Dinsdag heb ik heel de dag geen foto’s gemaakt maar wel van mijn avondeten. Moeilijk te zien wat het is maar ik zal jullie helpen: een kabeljauwfilet met roomkaas, tomaat en bacon. De bacon had ik voor een recept gekocht maar ik wist dat dat te veel zou zijn dus ik dacht dat het wel lekker bij de vis zou smaken. En of dat lekker smaakte! Heerlijk zoutig tegenover de neutrale smaak van de vis.

2014-09-10 09.44.52
Eén van mijn favoriete ontbijtjes op dit moment: magere kwark, banaan, rozijnen en honing. Lekker, vullend en gezond! Ik kan er erg van genieten en ik kan weer makkelijk een uur of 3 vooruit.

2014-09-10 18.45.36
En dit was mijn avondeten op donderdag: pasta met een heerlijke romige saus. Lekker ziet het er niet uit, maar het was echt verrassend lekker. Hiervan komt nog een receptje online. Met natuurlijk veel mooiere foto’s’;)

2014-09-10 22.25.37
Ik eet nu vaak ’s avonds voor het slapen een banaan omdat dat goed schijnt te zijn om in slaap te komen. Maar na drie dagen een saaie banaan wil je wel eens wat ander dus koos ik het te combineren met een blokje 86% cacao chocola. Niet zo slim kwam ik later achter want chocola schijnt juist weer niet goed te zijn voor het slapen. Lekker was het wel haha.

2014-09-11 14.25.38
Late lunch om half drie. Ik dacht dat ik het wel zou uithouden tot half twee want toen was ik klaar met school, maar het liep wat uit dus ik had zo’n honger! Valkuil is dan om te veel te eten in één keer dus ik begon gewoon met een speltbroodje met kaas en komkommer met hüttenkäse. Ehm en ja, je ziet het goed, het broodje is net wel net niet aangebrand. Net op tijd!

2014-09-11 18.57.32
Donderdag was er een feest in de stad en we gingen tussendoor even naar de McDonalds. Niet mijn favoriet maar je moet toch wat. Het was trouwens écht bizar druk, heel de McDonalds zat gewoon prop en prop vol. We hebben het dan ook gewoon staand op gegeten. Hou ik niet zo van maar ach, het was niet anders. Ik had een McKroket en een side salad, het enige wat ik nog wel lekker vind. Alleen die blikken als mensen een salade voorbij zien komen….Dat snap ik dan weer niet!

2014-09-11 09.57.51
Weer een ontbijte: ik maak er gewoon een heel feest van haha. Dit keer kwark met cookiecruesli en een verkruimelde bananamuffin en honing. Voelt eigenlijk niet als ontbijt maar als een lekkere snack, maar het is gewoon gezond! Kan niet beter denk ik zo ;)

2014-09-12 18.43.31
Vrijdag was ik weer thuis en maakte ik iets heel simpels maar wel iets heel lekkers. Ik weet nog niet hoe ik het moet noemen maar het was filodeeg gevuld met spinazie, paprika en feta. Super lekker en ook simpel. Komt ook nog een receptje van :D

2014-09-13 16.08.57
Zaterdag was ik met een vriendin naar het winkelcentrum en gingen ook even naar het kruidvat. Daar was ik zó verbaasd over dit: gewoon een heel stuk apart met dieetpillen en allerlei dieeten en repen etc. Er stonden zelfs vetbinders (?) bij?! Te gek voor woorden vind ik het. Kan nooit goed voor je zijn.

Vandaag (zondag) ga ik in de avond weer terug naar mijn kamer. Gelukkig heb ik een redelijk rustig weekje voor de boeg!

3 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 37

  1. Ik vraag me bij het schap van kruidvat ook wel eens af of het een mens goed kan doen, heel gek. Heel erg leuk artikel! De cookie cruesli klinkt heel lekker hmmm

  2. Hahaha kende je dat schap nog niet? Ik ben er al tijden door gefascineerd.. :’) Kan idd niet goed voor je zijn! Leuke diary en leuk dat je weer blogt!

Geef een reactie

