Recept: Pindakaas Banaan Cruesli

 photo 2014-04-28161235_zpscf78202c.jpg
Toen ik de chocola banaan cruesli aan het maken was, had ik nog wat banaan over. Omdat die cruesli eigenlijk een probeersel was, dat verrassend gelijk goed uitpakte, wilde ik een tweede optie maken. Wie langer mijn blog leest weet dat ik en pindakaas gewoon één zijn. Het was voor mij dus een logische stap op cruesli met banaan én pindakaas te maken. Als pindakaas en banaan op een boterham kan, waarom dan niet in een cruesi verwerkt?

Ik had die dag denk ik écht geluk. De chocola banaan cruesli was onwijs lekker, en deze was ook té lekker. Ook gewoon precies goed! De pindakaas proef je wel goed, maar subtiel. Je proeft denk ik zelfs nog iets duidelijker de banaan. Banaan en pindakaas zijn voor mij gewoon een gouden combinatie. Het past gewoon zo goed bij elkaar en je kunt het overal en nergens, samen, in verwerken.

 photo 2014-04-28161023_zpse61009f8.jpg

Ik heb al eerder gezegd: als ik eenmaal aan het proberen ben kan ik soms niet ophouden. Dat was met de cruesli ook. Er komen dus nog meer cruesli recepten aan!

Benodigdheden:
1 banaan
70 gram pindakaas
20 gram gesmolten boter of olie
60 gram muesli
60 gram havermout
60 gram (volkoren) bloem
40 gram (palm)suiker

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 170ᵒC. Prak de banaan tot moes en doe de pindakaas en boter erbij. Meng het goed.
•Doe de muesli, havermout, bloem en suiker erbij en meng alles goed. Het moet niet te plakkerig zijn, maar ook niet te droog. Wanneer het net aan elkaar plakt is het goed. Is het te nat doe je nog wat van de droge ingrediënten erbij, is het te droog doe je nog wat pindakaas of boter erbij.
•Maak op een bakplaat een soort grote koek. Bak deze 10 minuten in de oven en maak er nu brokken van door de koek een beetje uit elkaar te trekken met een vork. Bak de brokken cruesli nog ongeveer 10 minuten.

4 gedachtes over “Recept: Pindakaas Banaan Cruesli

Geef een reactie

