TIP: Cranchito Snax

 photo 2014-03-04111930_zpseeb16e3d.jpg
Ik heb eerder al over Milka producten geschreven zoals Milka Crispello, die overigens zooooo lekker zijn. Ik zou haast zeggen dat je het niet moet kopen omdat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om het er bij één (of 2) te laten. Ook heb ik geschreven over Milka Popcorn Snax. Ook heel lekker en weer een tikkeltje bijzonder. Deze Milka Cranchito Snax is uit dezelfde productenlijn (noem je dat zo?) als de Popcorn Snax. Alleen is het dit keer geen popcorn maar bugles met chocola. Ja bugles, die chips!

Ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik deze zou kopen. Ik bedoel, chips in chocolade?! Wie verzint dat nou?! Maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen (zoals altijd) en besloot het gewoon te proberen.

Verpakking
Als eerst staat er op de verpakking een soort Bugle in chocola, maar ze mogen die naam denk ik niet gebruiken dus ze omschrijven het als maïs snacks. Op de achterkant vind ik ook een tip: Popcorn Snax. Die hebben we al geprobeerd ;)
Handig aan deze verpakking vind ik het stickertje waarmee je de zak dicht kan doen. Gelukkig hebben steeds meer verpakkingen dit want dan hoef je niet op zoek naar een elastiekje (of van ellende alles opeten). De verpakking kun je makkelijk openmaken. Scheelt weer een hoop gevloek ;)

 photo 2014-03-04112101_zps1d947da0.jpg

 photo 2014-03-04112134_zpsee7dfa53.jpg

 photo 2014-03-04112209_zps3e9449b4.jpg

Als ik in de verpakking kijk zie ik eigenlijk wat er op de voorkant staat: een soort vierkante maïs kussentjes omhuld met chocolade. Ik pak er wat uit om te proeven en pak gelijk een Siamese tweeling ;).

 photo 2014-03-04112323_zps3e7b0050.jpg

 photo 2014-03-04112414_zps3aa1fdc7.jpg

Proeven
Tijd om te proeven! Ik neem er één en probeer goed te bedenken wat ik precies proef. Als eerst valt me op dat het helemaal niet vies is! Want dat was eerlijk gezegd mijn eerste gedachte toen ik zit zag, de combinatie van chips en chocola. Het is lekker knapperig, niet overdreven zout en heeft een lekkere nasmaak van chocola. Het is eigenlijk gewoon een licht zout naturel crispy iets met chocola. Het smaakt helemaal niet verkeerd en ik moet zeggen dat het eigenlijk wel heel lekker is. Ik betrap mezelf erop dat ik denk: nog eentje, even proeven! Dat zegt genoeg denk ik ;)

 photo 2014-03-04112558_zps6bd1c622.jpg

Eindconclusie:
Hoewel ik best sceptisch was toen ik dit kocht, moet ik zeggen dat dat helemaal onterecht was. De smaken, het ietwat zoute van de maïs snack en de romige chocola, passen prima bij elkaar. Allebei ook goed in verhouding en niets overheerst. De verpakking is ook handig: je kunt het makkelijk open maken en ook weer makkelijk dicht maken. Dus ben jij in voor iets nieuws?! Probeer deze Milka Cranchito Snax eens!

 photo 2014-03-04112640_zpsc4520474.jpg

Een gedachte over “TIP: Cranchito Snax

Geef een reactie

