The Food(d)iary | Week 39

1411715280289
Een hele goede zondag! Vandaag staat er weer een fooddiary voor jullie klaar. Ik moet zeggen dat er een paar dagen waren dat ik heel weinig of geen fotos heb gemaakt. Maar dat heb ik de andere dagen weer gecompenseerd ;) Eigenlijk was het geen bijzonder eetweekje voor mij dus ik zal gewoon overgaan op de orde van de dag: foto’s!

2014-09-21 12.29.13
Zondag voordat ik terug ging naar mijn kamer heb ik nog snel wat gebakken: kaasbiscuits. En wat waren deze lekker! Omnomnomnom. Als je van kaas houdt is dit echt iets dat je moét proberen. Recept volgt uiteraard ;)

2014-09-22 13.34.48
Maandag was ik lekker op tijd uit en kon ik thuis lunchen. Ik had alleen zon onwijs zin in een pistoletje dat ik speciaal daarvoor naar de supermarkt ben gefietst haha. Maar lekker was hij zeker.

2014-09-22 15.51.26
Maandag is ook altijd boodschappendag voor mij dus ging in ’s middags nog even boodschappen halen. Ik dacht dat ik heel weinig boodschappen had maar uiteindelijk viel dat toch een beetje tegen, het was even duur als normaal.

2014-09-22 15.56.17
Kijk eens wat ik kocht: een onwijs schattig mini flesje ketchup. Een theelepeltje ernaast zodat je ongeveer kan zien hoe groot (of klein) hij is. Ik vond het zonde om gelijk zo’n grote fles te kopen die dan staat te bedreven in de koelkast.

2014-09-22 18.49.12
Waarom ik ketchup kocht? Nou ik wilde sperziebonen eten die avond en bij sperziebonen hoort gewoon ketchup, vind ik. Geen idee waar het vandaan komt haha. Ik at er een vegetarische kroket van de Jumbo bij en een rauwkostsalade.

2014-09-22 22.21.17
’s Avonds snackte ik een halve banaan met rozijnen en walnoten. Waarom een halve? Omdat een kleine banaan ik net te veel vind dus ik koop dan mega bananen en eet de helft op. De andere helft laat ik in de schil zitten en verpak ik en eet ik de een andere keer op. De schil wordt dan wel bruin, maar de banaan blijft goed!

2014-09-23 09.59.02
Ontbijtje! Magere kwark met bosbessen uit de diepvries, biologische muesli en honing. Heerlijk!

2014-09-23 22.21.12
’s Avonds snackte ik de andere helft van de banaan. Van een paar plakjes had ik een soort gebakje gemaakt, heerlijk!

2014-09-24 09.52.04
Jaja, weer banaan. De laatste :( En het was nog maar woensdag. Ontbijtje met magere kwark, rozijnen, banaan en honing. Lekker veel energieee!

2014-09-24 15.44.16
Woensdag besloot ik net naar het laatste college te gaan maar het regende zó erg. Niet normaal. Ik zou even moeten wachten totdat het droog zou worden. Ik nam een lekker kopje wiener melange! Ik had precies uitgekiend op buienradar wanneer ik zou moeten gaan fietsen naar huis. Ik zou dan net genoeg tijd hebben tussen twee buien door.

2014-09-24 16.51.28
Dus niet! Ik zat volgens mij nog geen eens 2 minuten (van de 25) op de fiets en het begon alweer te regenen. Eerder dat ik bij een plek was waar ik kon schuilen was ik al helemaal doorweekt, dan kan ik net zo goed door fieten. Eenmaal thuis aangekomen was ik van m’n kruin tot aan m’n kleine teen toe doorweekt. En trek dat ik kreeg haha. Ik nam een kapje van het brood met kaas en een peper uit de magnetron. Heerlijke snelle snack!

2014-09-24 19.14.56
Die avond maakte ik courgettepannenkoeken. Ik had nog een stuk courgette liggen en zat een beetje op internet te kijken naar recepten. Omdat ik ook al weken lang zin had in pannenkoeken leek dit me wel ideaal. Ik vond het eerste stukje niet zo lekker maar daarna smaakte het me steeds beter, vooral die met kaas!

2014-09-25 12.13.12
Ik had nog wat over en dat heb ik de volgende dag als lunch meegenomen mee naar school, met wat tomaat en paprika. Echt lekker! Ga ik vaker doen. Het vulde ook erg goed.

2014-09-25 18.34.23
Die avond trok ik een zakje groentesaus uit de vriezer, kookte ik macaroni en warmde het samen op met nog wat smeltkaas. Het ziet er werkelijk aar niet uit maar lekker was het wel :)

2014-09-26 16.07.45
Vrijdag kon ik vroeg de trein pakken naar mijn hometown en kon ik nog bijkletsen met een vriendin die ik al veel te lang niet had gezien. Bij de HEMA. Als je rond vier uur daar komt kun je een klein stukje gebak kiezen met een kopje koffie of thee voor mij 1 euro. Terwijl een kopje thee normaal al iets van 1,75 kost. Lekker!

Zaterdag heb ik geen foto’s gemaakt . Vraag me niet waarom! Aankomende week heb ik een lekker rustig weekje. Maandag en dinsdag heb ik wel toetsen op een rare tijd (18:45) en moet ik dus vroeg avondeten. Daar heb ik een hekel aan maar het moet maar!

Een gedachte over “The Food(d)iary | Week 39

Geef een reactie

