Recept: Healthy kokos koekjes

 photo 2014-05-08162852_zps1f3cb437.jpg
Soms heb ik gewoon zin om te bakken met een bepaald ingrediënt. De ene keer is dat banaan, de andere keer is dat chocola en deze keer was dat kokos! Zoals jullie wel meer lezen: het was gewoon een experimentje. En dit keer ook een gelukt experiment! Denk nou niet dat altijd al mijn experimenten lukken want ik moet al kokhalzen als ik aan de zelfgemaakte (mislukte) mayonaise denk. Maar goed, deze kokoskoekjes zijn heel makkelijk én ook nog eens super gezond!

Ik moet zeggen dat ik heel lang absoluut geen fan was van kokos maar ik ben het de laatste tijd steeds meer gaan waarderen. Het begon eigenlijk dat ik kokosrasp kocht voor het bakken, later ging ik het ook door de yoghurt doen. Ik was lekker op dreef want ik had al één super lekker én gelukt koekjes-experiment gemaakt dus ik besloot gewoon nog een leuk experimentje te maken. Mijn oog viel op het zakje kokosrasp. Perfect!

 photo 2014-05-08163143_zps9ec9cca0.jpg

De koekjes zijn een beetje chewy maar dat vind ik met kokos eigenlijk best lekker, ondanks dat ik er normaal gesproken niet zo van hou. Let wel op, op de dag van het bakken zijn ze nog het knapperigst een daarna worden ze een beetje all over chewy. Ik vond deze koekjes heerlijk bij een kopje thee, op de bank met een magazine erbij. Genieten!

Benodigdheden voor ongeveer 10-12 koekjes
40 gram geraspte kokos
40 gram havervlokken of havermout
80 gram dadels
20 gram gesmolten boter
2 tl appelmoes
20 gram (palm) suiker (of agave/honing maar dan moet je iets meer kokos en havervlokken/havermout gebruiken)

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 170ᵒC.
•Meng ik een keukenmachine de kokos, havervlokken/havermout, dadels, gesmolten boter, appelmoes en suiker tot een compacte massa.
•Maak je handen een beetje nat en vorm tussen je handen koekjes van het mengsel. Bak de koekjes ongeveer 15 minuten in de oven.

Een gedachte over “Recept: Healthy kokos koekjes

Geef een reactie

