The Food(d)iary | Week 41

2014-09-01 13.41.50

Eindelijk doet alles het gewoon naar behoren deze week! Ik heb -onbewust- best veel foto’s gemaakt dus het is een lekker gevulde fooddiary. Alleen maar leuk! Om nou te zeggen dat ik bijzonder heb gegeten deze week? Ook niet echt, maar ik had schijnbaar veel om vast te leggen haha. Nog één weekje en dan is het alweer herfstvakantie. Ik moet zeggen dat ik er erg naar uit kijk. Weer lekker kokkerellen want dat lukt voor de blog écht niet op een studentenkamertje. Deze week heb ik thuis ook gelijk de mogelijkheid aangepakt om te koken, ik mis het echt door de weeks om uitgebreider te koken. Kijken jullie mee naar mijn fooddiary van deze week?

2014-10-05 12.50.54

Zondag gingen mijn moeder en ik even naar de Marko. Heerlijk om daar door heen te lopen en je te verbazen over de bizarre verpakkingen of over dingen die je nog nooit had gezien. Deze toblerone taart is daar een voorbeeld van. Wat zag die er lekker uit! Heeft iemand deze weleens gegeten?

2014-10-05 14.00.25

Eenmaal thuis was ik echt toe aan een lekkere salade, standaard in het weekend! Ik ben de laatste tijd ook fan van de poederkaas -hoe heet dat ook al weer?- van de Lidl, lekker goedkoop maar zeker niet minder lekker. Die kaas is wat pittiger van smaak en dat vind ik heerlijk bij een frisse salade.

2014-10-05 16.36.04

Het was ook weer eens tijd om zelf pindakaas te maken! Ik moet eerlijk bekennen dat dit de tweede poging was. Bij de eerste poging wilde ik de pinda’s in de oven roosteren maar ik had de oven op een te hoge temperatuur gezet waardoor de pinda’s veel e bruin werden. Bij de tweede poging heb ik de pinda’s gewoon veilig in de pan geroosterd, werkte eigenlijk nog beter. Grappig vind ik altijd hoe erg het slinkt, dit is namelijk zo’n ieniemienie weckpotje en daar ging de pindakaas van een hele zak pinda’s in!

2014-10-05 20.34.48

Zondag ging ik weer terug naar mijn studentenkamertje en in herontdekte de rijstewafels! Heerlijk met een plakje kipfilet.

2014-10-06 14.22.14

Maandag was ik o zo’n tijd uit dat je wel thuis kan lunchen, maar het dan wel wat later wordt. Ik had echt super trek in een gekookt eitje. Ik heb er heel de weg naar huis over zitten dromen haha. Lekker op een geroosterd bammetje met mayo en kipfilet. Als je zo’n trek hebt smaakt eigenlijk alles goed haha.

2014-10-06 17.13.08

Excuses voor de wazige foto maar maandag = boodschappen dag! Dit waren de boodschappen voor deze week. Ik heb trouwens voor het eerst met een zelfscanner gedaan. Beeeetje laat maar hé, ik ben niet zo handig met dat soort dingen. Was wel grappig om een keer te doen maar je hebt dan twee handen vol, ene hand het mandje en andere hand de scanner, dus echt veel makkelijker was het no ook weer niet.

2014-10-06 17.22.58

Weer wazige foto, maar dit is een nieuwe smaak van pickwick die ik kocht. Het deed me denken aan vroeger. Ik heb thee leren drinken met de smaak caramel. Ik vond de thee erg lekker! Willen jullie een review?

2014-10-06 18.48.51

Maandag at ik een restje dat ik van thuis had meengenomen. Het is zo’n vulling van kip, tomaten, courgette, paprika en mais wat je in een tortillawrap doet. Ik at het uit de oven met nog wat kaas er over. Heeeeerlijk!

2014-10-07 18.38.26

Dinsdag was dit mijn avondeten: nasi met ei en satésaus. Heel slecht was de satésaus uit een pakje maar dat is zo handig als je alleen voor jezelf moet klaarmaken. Het is een soort poeder waar je alleen maar water bij hoeft toe te voegen. Je kunt de rest van het poeder gewoon bewaren. Ik had meer nasi gemaakt zodat ik dat kon invriezen, easy!

2014-10-07 22.24.59

Ik snackte ’s avonds een blokje van deze chocola. Ik had normaal de 85% (of 82, whatever) en je zou zeggen dat het niet heel veel verschil is, maar dat is het toch wel. Ik moest echt even wennen want deze was echt best wel bitter. Na één blokje had ik dan ook meeeeer dan genoeg.

2014-10-08 09.35.03

Woensdag ontbeet ik met een zelf gemixte muesli, kwark en honing. Simpel maar o zo lekker!

2014-10-08 18.40.56

’s Avonds had ik eigenlijk op de planning staan om aardappeltjes uit de oven te eten maar ik had ineens zo veel zin in een vegetarische kroket (van de Jumbo, de lekkerste!), dat ik door daarvoor gegaan ben. Ik at het met een wokgroente mix en sla.

2014-10-08 22.33.03

Ik kon het ’s avonds niet weerstaan om een banaan met pindakaas te eten. Het blijft gewoon zo lekker. Het liefste zou ik de banaan scoopen in de pindakaas haha.

2014-10-09 11.41.45

Donderdag was alweer mijn laatste daagje school, voor de verandering. Normaal heb ik vrijdag nog college maar nu was ik vrijdag vrij. Ik genoot even van een latte op school, die had ik echt even nodig. Ik had namelijk best wel een lange dag voor de boeg.

2014-10-09 17.32.48

Om vijf uur was ik dan eindelijk thuis en ik had om een één of andere reden heel de dag al trek. Moet je net zien dat je juist dan te weinig eten bij je hebt. Omdat bij het OV alles zo goed aansloot had ik ook niets op het station gekocht. Ik nam een stukje roggebrood met pindakaas en hagelslag. Net een gebakje!

2014-10-09 18.37.33

Ik maakte ’s avonds sinds lange tijd weer eens risotto. Lekker simpel met prei, paprika en zongedroogde tomaat. Beetje kaas erover en klaar!

2014-10-10 13.37.03

Vrijdag was ik dus lekker heel de dag thuis en ik had zo’n zin in allerlei zoete dingen. Niet zo goed maar ik heb er wel een beetje aan toe gegeven. Met de lunch at in een boterham met pindakaas en hagelslag en een roggebroodje met appelstroop en jonge kaas.

2014-10-10 18.48.01

’s Avonds heb ik heerlijk in de keuken gestaan! Links zie en een kiprolletje met onder andere spinazie, het recept komt daarvan online! En rechts zie je courgette met paprika, feta en Italiaanse kruiden.

2014-10-11 09.41.42

Zaterdagochtend was het weer tijd voor ene feestontbijtje! Magere kwark met een verkruimeld (zelfgebakken) pindakaas havermout koekje (komt ook een recept van!) en hagelslag.

Verder heb ik zaterdag geen foto’s gemaakt omdat ik lekker heb afgesproken met vriendinnen. Aankomende week ga ik een beetje min vriezer en koelkast leegeten! Standaard voor een vakantie ;)

2 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 41

  1. Leuk, veel foto’s! Ben wel benieuwd naar het recept van dat kiprolletje. :D Caramel/vanillethee klinkt lekker zoet.

Geef een reactie

