Recept: Gezonde Basis cruesli

 photo 2014-05-11112149_zps11846bcb.jpg
Ja, álweer een cruesli recept. Ik ben er stiekem gewoon een beetje verslaafd aan denk ik. In de tijd dat ik zelf cruesli maak heb ik nog geen één keer een muesli of cruesli uit de supermarkt gekocht. Dit keer niet een ‘bijzondere’ cruesli met banaan of met pindakaas maar gewoon een naturel smaak. Altijd handig!

Het fijne van zelf cruesli maken, vind ik, is dat je weet wat je eet. Je kunt nu je cruesli gewoon super gezond maken zonder allerlei rare dingen uit je supermarkt. En je kunt ook echt eindeloos variëren. Maar dat hebben jullie al gemerkt aan de cruesli recepten die geregeld voorbij komen ;)

 photo 2014-05-11112028_zps9080bc71.jpg

Ik ben nu inmiddels zo ver dat ik cruesli op gevoel kan maken, zonder de ingrediënten af te wegen. Heerlijk is dat! Zo komen de beste ideeën naar boven. Met dit recept hebben jullie eigenlijk nog geluk want ik was hier nog zo slim om de ingrediënten en grammen op te schrijven.

De basiscruesli kan gewoon niet missen en ik altijd goed!

Benodigdheden voor een klein potje:
75 gram havervlokken/muesli
75 gram havermout
45 gram (volkoren) bloem
45 gram appelmoes
45 gram agavesiroop of honing

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 170ᵒ. Meng in een kom de appelmoes en agave. Doe de havervlokken, havermout en bloem erbij en roer het met een vork door elkaar. Het moet geen compacte massa worden maar kruimelig.
•Stort de cruesli op een bakplaat en bak het in ongeveer 20 minuten goud bruin. Schep regelmatig om. Laat de cruesli goed afkoelen en bewaar het in een weckpot.

2 gedachtes over “Recept: Gezonde Basis cruesli

Geef een reactie

