Recept: Pasta met courgette-peperroomsaus

 photo 2014-05-08183244_zps5e547915.jpg
Soms vind ik recepten voor pasta heel moeilijk te bedenken. Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Of dat het nou eraan ligt dat er gewoon zó veel variaties zijn of dat ik gewoon te moeilijk denk, ik weet het niet. Hoe ik op het idee kwam om dit te maken, weet ik dan ook niet. Ineens was het er! Gelukkig kan er, naar mijn idee, weinig mis gaan bij het maken van een pastasaus. Vooral als je een lekkere basis hebt. En mijn favoriete het-smaakt-altijd-goed- basis is roomkaas. En dit keer besloot ik eens een roomkaas met en smaakje te gebruiken!

 photo 2014-05-08183219_zpsd3d9aa4b.jpg
Ik gebruik eigenlijk altijd Philadelphia bieslook light als basis. Maar Philadelphia heeft zo veel meer lekkere smaken! Uitjes & zwarte peper is een smaak die ik nog niet eerder gebruikt had. Maar het leek me een prima basis voor een pastasaus! Ik hield hel heel simpel door alleen ui courgette en zongedroogde tomaten te gebruiken maar dat maakte het zeker niet minder lekker. Heerlijk als je na een lange dag werken thuis komt en in 15 minuten een gezonde maar lekkere maaltijd op tafel wilt hebben!

Benodigdheden voor 4 personen:
300 gram pasta
1 ui
1 courgette
½ potje zongedroogde tomaten
1 kuipje Philadelphia uitjes & zwarte peper light
75-100 ml groentebouillon
Parmezaanse kaas

Bereidingswijze:
•Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking.
•Snipper de ui en snij de courgette in blokjes. Verwarm wat olie of boter in een pan en fruit de ui. Doe de courgette erbij en bak deze 8-10 minuten mee totdat de courgette zacht is. Breng op smaak met zout en royaal peper. Snij ondertussen de zongedroogde tomaten in kleine stukjes.
•Doe de Philadelphia erbij en laat dit smelten. Doe beetje voor beetje de groentebouillon erbij en laat het een mooie dikke saus worden. Giet de pasta af.
•Serveer de saus met de pasta en Parmezaanse kaas.

Geef een reactie

