The Food(d)iary | Week 42

1413654817761
Deze week stond in het teken van de laatste loodjes voor de herfstvakantie! Ik heb mezelf zelfs een daagje eerder vakantie gegeven… Ik dacht eigenlijk dat ik deze week een super saaie diary zou hebben omdat ik zo weinig foto’s gemaakt zou hebben, maar juist het tegendeel is waar: ik heb veel foto’s gemaakt! Ik heb deze week op mijn studentenkamer vooral met dingen uit de vriezer gekookt en eenmaal thuis ben ik lekker losgegaan! Benieuwd naar mijn fooddiary van deze week?

2014-10-11 18.19.07

We beginnen mijn diary met nog een avondmaaltje van zaterdag. ik had ik heel lekkers in gedachten maar het zag er beduidend minder lekker uit haha. Het smaakte gelukkig wel goed! Mijn idee was om er foto’s van te maken voor een blogje, maar dat werd hem dus niet. Het is trouwens gebakken aardappelschijfjes met gebakken ui, roerei en feta en chaddar.

2014-10-12 19.51.54

Zondag was ik weer op tijd op mijn studentenkamer en ik dineerde lekker makkelijk met roerei en kipfilet. Zakje worteltjes met een dip erbij en ik was meer dan tevreden!

2014-10-13 13.38.46

Mijn moeder had volkoren fitabroodjes gekocht bij de AH maar zij vond ze niet lekker. Die heb ik gewoon meegenomen en ingevroren. Ik vond ze wel heeeeel lekker! Ik had er een tosti van gemaakt met cheddar smeltkaas (wat waarschijnlijk je bijna geen kaas mag noemen, maar ach) De kaas was trouwens zo gesmolten dat ik bijna hap na hap knoeide. Ik moest zo nodig met mijn bod op schoot eten haha.

2014-10-13 18.38.17

Het ziet er werkelijk waar niet uit, maar het is één van mijn favoriete stuentenmaaltijden. Men neemt gekookte rijst uit de vriezer (ik echt lekker, wordt helemaal niet papperig), restjes groente en wat plakjes kipfilet of een roerei en kaas. Alles door elkaar en voila! Lekker, gezond en heeeel snel klaar.

2014-10-13 20.26.30

’s Avonds genoot ik nog even van een nieuw Jumbo krantje. Heerlijk om door te bladeren!

2014-10-13 22.03.56

Ik snackte banaan met het laatste restje zelfgemaakte pindakaas. Erbij een schepje kwark met honing en nog wat rozijnen.

2014-10-14 13.10.13

Mijn favoriete schoollunch! Een hard broodje met hüttenkäse, kipfilet, sla, komkommer en jalapeno pepers.

2014-10-14 16.21.07

Ik had nog een overrijpe banaan en ik vond dat eigenlijk helemaal niet erg. Dat betekende dat ik wat lekkers kon bakken! Ik ben op zoek gegaan naar wat recepten en inspiratie en dit kwam eruit: repen die een kruising zijn van cake en koek, met allerlei lekkere dingen. Het recept volgt!

2014-10-14 19.07.05

Ik had zo’n mexicaans prutje uit  de vriezer en deed er wat tortillachips en kaas bij, uit de oven. Alleen jammer dat de tortillachips een beeeetje verbrand was. Het was gelukkig daardoor niet minder lekker ;)

2014-10-15 22.01.50
Oké, ik heb getwijfeld of ik deze foto erbij moest doen maar omdat het mijn fooddiary is, heb ik het toch maar gedaan. Ik at dit immers ook. Het is eigenlijk wat ik normaal ook wel eens eet: banaan, pindakaas, kwark, honing en rozijnen maar dan geprakt…

2014-10-16 08.49.04
Een rijstewafel met kipfilet en pindakaas. Ja je leest het goed: kipfilet en pindakaas. Het liefst nog met sambal maar dat had ik niet. Moet je echt eens proberen!

2014-10-16 08.58.23
Euuhhh ja, dit heeft wat uitleg nodig. Ik ben echt verslaafd aan pindakaas, als er ene pot in huis is kan ik er gewoon niet van af blijven. Vandaar dat ik geen pindakaas had op mn studentenkamer. Wat er niet is kun je namelijk ook niet eten. Totdat ik een klein potje kocht voor een recept. ik betrapte mezelf erop dat ik toch stiekem even snel een likje uit de pot nam + op brood. Ik was mezelf een beetje zat en deed de pot ik een zakje met een strakke knoop. Nu moet ik veel moeite doen om bij de pot te komen dus blijf ik eraf haha.

2014-10-16 13.43.06
Laatste restjes: sla en kipfilet, opgerold. Betje mayo er tussen en een super lekkere snack! Dit was trouwens mijn lunch, op de achtergrond zie je een speltbol waarop ik kaas had.

2014-10-16 15.31.43
Ik spotte deze handige mozzarella snijder bij de xenos. Super handig! Die bol valt bij mij altijd uit elkaar.

2014-10-16 16.05.00
Ik had deze repen al een tijd liggen maar ik had het pak nog niet open gemaakt. Ik heb er gelijk foto’s van gemaakt voor een artikeltje. Aanrader in ieder geval!

2014-10-16 17.11.36
Heerlijk relaxen in het zonnetje met een kopje thee. Blijer kun je me haast niet maken.

2014-10-16 18.34.02
Donderdag avond was de laatste avond op mijn kamer en ik at ravioli met een romige saus met courgette en wat geraspte kaas. Simpel en lekker ;)

2014-10-17 17.01.05
Het voordeel van thuis zijn is dat je zelf niet meet hoeft te betalen voor de boodschappen en weleens wat extra mee kan nemen. Dit keer een nieuwe smaak Philadelphia. Heeft iemand hem al geprobeerd?

2014-10-17 17.05.18
En ik nam ook deze thee mee. Ik verwachtte een echte mmuffinsmaak maar dat viel en beetje tegen. Niet echt duidelijk bosbessenmuffin, gewoon bosbessen naar mijn idee.

2014-10-17 18.30.16
Thuis zijn staat voor mij gelijk aan koken en ik maakte kipburgers! Ze waren écht heeeeerlijk. Jammer genoeg wordt het ’s avonds weer vroeg donker en kon ik geen mooie foto’s maken voor een blogje… :(

2014-10-18 18.41.01
Het ziet er ietwat onsmakelijk uit maar dat was het zeker niet. Het zijn een soort spinazie ballen in tomatensaus en de andere in een kaassaus. Ik had echt geen idee of het lekker zou zijn maar het was echt heerlijk! Jammer genoeg is het met de foto’s hetzelfde verhaal als ik net zei. Ik moet er echt iets op gaan verzinnen want dit is niet leuk.

Deze week ik heb ik dus herfstvakantie. Ik moet wel leren voor tentamens (gelijk na de herfstvakantie, zucht), maar ik kan wel lekker bakken en koken. Al mijn ideeën van de afgelopen weken uitvoeren!

Geef een reactie

