Review: SlimPasta

 photo 2014-05-28115110_zps36a3ce8a.jpg
Alweer een tijdje geleden kreeg ik mijn eerste pakketje binnen voor mijn blog. SlimPasta had mij benaderd of ik hun product wilde testen en er wat over wilde schrijven. Tuurlijk! Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen en vooral als het gaat om iets ‘gezonders’. SlimPasta is namelijk een vetvrij, glutenvrij én suikervrij product en beavat maar liefst 90% minder calorieën minder dan reguliere pasta. Zijn jullie net zo benieuwd als ik was?

Zoals ik net al zei is SlimPasta vetvrij, glutenvrij én suikervrij. Hiervoor is het zeer geschrikt voor mensen met een glutenintolerantie, Coeliaki, of voor mensen die geen koolhydraten willen eten. Er zit namelijk maar 0,2 gram koolhydraten in per 100 gram. Je zal je net zoals ik wel afvragen: wat zit er dan wel in?! SlimPasta is gemaakt van Glucomannan. Euhh, wat zei je?

Glucomannan is een vezel uit de Konjac plant die vooral groeit in warme streken van Japan, China en Indonesië. Deze vezel staat bekend om zijn bevorderende eigenschappen op de gezondheid. Van deze vezel is door de Europese Autoriteit van Voedselveiligheid (EFSA) wetenschappelijk aangetoond dat het helpt om af te vallen en tevens goed is voor het cholesterolgehalte. Door je gewone pasta, rijst of noodles te vervangen voor Slim Pasta, Slim Rijst of Slim Noodles kun je heel eenvoudig het aantal kilocalorieën en het gehalte koolhydraten en vet beperken van een gerecht
Bron: http://www.slimpasta.nl

 photo 2014-05-28115318_zps13ac38a6.jpg
De soorten
Ik kreeg een pakketje met maar liefst vier soorten SlimPasta: spaghetti, lettuccine (soor tagiatelle), noodles en rijst. Ik koos de rijst uit om een lekkere rijstsalade mee te maken. Ik had haast en SlimPasta is super snel klaar te maken, dus beter kan niet! Je hoeft het alleen in een zeef te doen en een paar minuten af te spoelen onder de kraan. Ik koos om iets met de slim rijst te maken!

De test
 photo 2014-05-28115950_zps890a3ad3.jpg
Ik maakte de verpakking open en in vond een soort van zakje met het rijst erin. Het ziet er een beetje raar uit: rijst in een soort water.
Ik maakte het pakje open en er kwam me een soort van lichte visgeur tegemoet. Niet echt lekker, maar dat zal best wel weggaan met het spoelen.

 photo 2014-05-28120235_zps75aadbe0.jpg
Ik deed het in een zeef en spoelde het een paar minuten af onder de kraan. Om eerlijk te zijn vond ik het op een rubberachtige rijst lijken.
Zoals ik net al zei, had ik haast dus ik mengde de SlimPasta rijst met een blikje tonijn en festival mix van bonduelle met doperwten, maïs en paprika. Beetje zout en peper en klaar was mijn rijstsalade! In 5 minuten had ik het klaargemaakt.

 photo 2014-05-28120940_zps87a50f6f.jpg
De smaak
Ik moet eerlijk zeggen, ik had beter een echte rijstsalade kunnen maken. De rijst heeft geen smaak en je hebt dan ook het idee dat je op iets zit te kauwen zonder smaak dat ook nog een beetje een jelly/rubberachtige structuur heeft. Na twee happen hield ik het voor gezien. Dit is niet aan mij besteed.

Oordeel
Ik ben dus niet heel erg enthousiast. Mijn smaak is het in ieder geval niet en zou het zelf ook niet kopen. Ik kan me wel voorstellen dat als je een allergie hebt en een keer het gevoel wil hebben een ‘echte’ spaghetti en nasi te willen eten, dit wilt proberen. Je moet het wel goed op smaak brengen wil je echt hetzelfde idee krijgen.

 photo 2014-05-28115110_zps36a3ce8a.jpg
SlimPasta is te koop bij diverse gezondheidswinkels, Jumbo en online op http://www.slimpasta.nl . Een zakje is 200 gram en is voor 1-2 personen en kost € 2,95

Geef een reactie

