The Food(d)iary | Week 43

1414257702850
Schreef ik vorige week nog dat de vakantie was begonnen, zit het vandaag er alweer bijna op! Ik moet wel zeggen: wat is het lekker om 1,5 week thuis te zijn! Ik ben heel de week los gegaan met koken en ik heb allerlei dingen weer gegeten die ik niet op mijn studentenkamer heb. Maar aan al het fijne komt een eind. Morgen ligt mijn eerste tentamen op me te wachten! Daar wil ik nog niet over na denken….We gaan eerst maar eens naar mijn foodphoto’s van deze week kijken ;)

2014-10-19 14.10.27
De vakantie begon met een heerlijk daagje winkelen! Beter kan haast niet ;) Ik en mijn moeder strandden bij de La Place voor een lunch, ik had een salade. Ik moet zeggen, ik heb weleens lekkerdere salades gegeten bij de La Place. De aardappelsalade met mozzarella en tomaat was mijn favoriet.

2014-10-19 19.00.31
’s Avonds maakte ik een lekker simpel maaltje voor mezelf: roerei met tomaat, ui, kipfilet en wat kaas.

2014-10-20 10.14.37
Maandag begon ik vol goede moed met pancakes. Ik had eigenlijk gewoon wat verzonnen en het was ook nog goed gelukt! Niet met banaan maar met appelmoes! Weet ik ook weer dat dat kan én lekker is. Ik at het met wat kwark en blauwe bessen.

2014-10-20 18.31.11
Ik maakte ’s avonds mozzarella pakketjes met gegrilde groente. Eigenlijk ook heel simpel maar ook heel lekker! Ik denk dat ik het met geitenkaas in plaats van mozzarella nog wat lekkerder zou vinden.

2014-10-21 13.46.03
Ik lunchte de volgende dag met een heerlijke speltbol met kaas en wat komkommer en wortel met mayonaise.

2014-10-21 18.28.17
’s Avonds maakte ik een heerlijk simpel maaltje: gebakken aardappelen, sla en een gebakken ei. Dit eet ik niet vaak op mijn studentenkamer (ik vraag me nu serieus af waarom niet?) en ik had er zo veel zin in, het was al weer een tijd geleden.

2014-10-22 18.28.10
We slaan een hele dag over waar ik schijnbaar geen foto’s heb gemaakt. Ik merk dat dat deze week echt verschilt per dag. Ik maakte ’s avonds een romige aardappelsoep met broccoli en spekjes. Was echt lekker! Je moet wel van aardappel houden want je proeft die wel een beetje. Maar als het met broccoli is ben ik al snel blij ;)

2014-10-23 17.52.35
En alweer slaan we een hele dag over. Ik ben met mijn ouders en de honde naar mijn zus gegaan die nu 200 km verder is gaan samen wonen. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt en lekker chinees besteld. Het is altijd even afwachten hoe een ‘andere’ chinees smaakt maar deze was erg goed! Ik at tjap tjoi met kip en nasi.

2014-10-24 13.35.00
Ik at natuurlijk ook weer een salade! Kan niet missen haha. Ik heb ook uitgevonden dat een beetje geraspte Parmezaanse kaas erover heen heerlijk is. Geeft net wat meer pit!

2014-10-24 18.51.59
Oh, wat was dit lekker! Het waren een soort van wrap pizza’s maar dan écht mega goed belegd met mais, paprika, ui, kipfilet, pepertjes, ananas en kaas. Ik had niet gedacht dat het zó lekker zou zijn! En ook nog super gezond ;)

2014-10-25 10.09.10
Misschien is het je al opgevallen: geen ontbijtjes! Normaal zit er elke week wel één of twee foto’s bij van mijn ontbijt. Deze week heb ik eigenlijk iedere dag hetzelfde gegeten: magere kwark met lijnzaad, geraspte kokos en pure hagelslag. Het verveelt gewoon niet en de hagelslag maakt het naar mijn idee écht super lekker. Niet heel gezond maar ach, het is vakantie.

2014-10-25 13.25.10
Lunch! Het zijn oberlander boterhammen met rookkaas en rookvlees. Het is Duits brood dat een beetje zurig is. Klinkt niet lekker maar is het wel! Ik rooster het altijd nog even want dan worden de korstjes zo lekker knapperig van.

2014-10-25 16.58.59
Ik ben verkouden aan het worden en ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb al twee dagen ontzettende zin in versgeperste sinaasappelsap. Om voor een glaasje sap een heel net perssinaasappelen te kopen vond ik ook weer zo wat. Wat bleek: bij de c1000 in de buurt hadden ze zo’n super top sinaasappelpers-automaat (hoe noem je dat?!) staan. Ook vers geperst maar dan gewoon een flesje!

2014-10-25 18.52.17
Mijn moeder had het idee om iets met spinazie en kip te eten. Ik kwam op het idee om het als een saus bij de pasta te eten. En oh wat was dit lekker! Ik had het totaal niet verwacht maar het was eigenlijk zo simpel. Als de foto’s gelukt zijn *door het fantastische licht* komt er een receptje online ;)

Zoals jullie net konden lezen begint morgen mijn tentamenweek. Even drie dagen knallen en dan hebben we dat ook weer achter de rug! Ik ben benieuwd wat aankomende week brengt wat betreft eten omdat ik het weer moet doen met de dingen die ik op mijn kamer heb én voor m’n eentje moet koken. We’ll see ;)

Geef een reactie

