TIP: Lidl Alesto cranberry notenmelange

 photo 2014-04-08105523_zps10a53faa.jpg
Als ik iets wel lekker vind, zijn het wel nootjes (oké, maar chocola staat toch écht op nr 1). Ik doe er dan ook echt van alles mee. Door de yoghurt of kwark, bij wat fruit, door baksels of gewoon uit het vuistje. Eigenlijk gebruik ik voor al die dingen eenzelfde notenmelange: Lidl cranberry notenmelange. Mijn favoriet!

Je kent het wel: je bent weer sinds tijden bij de Lidl (als je niet je wekelijkse boodschappen daar haalt) en je kijkt echt je ogen uit. Ik tenminste wel. Ik zie dan echt allerlei dingen die ze eerder nog niet hadden of dingen die ik überhaupt nog nooit gezien heb. Ik had ook zoiets met deze cranberry melange. Ik weet wel dat van een bepaald A-merk ze ook zoiets hebben maar de smaak was het gewoon niet helemaal. En toen zag ik deze, voor een leuk lidl prijsje. Meenemen dus!

 photo 2014-04-08105519_zps8ba8cf1a.jpg
De buitenkant
Op de voorkant zie ik allerlei verschillende noten. Cashewnoten, pecannoten, hazelnoten, amandelen en cranberry’s. Heel handig: de zak ik hersluitbaar. En niet met zo’n stickertje dat nooit blijft plakken, maar met zo’n plastic randje die je dan op elkaar moet drukken. Zoals je kunt zien, zit er 200 gram in de zak. Dat vind ik best veel!

 photo 2014-04-08105553_zps2441ecad.jpg
Op de achterkant zie ik de ingrediënten. De notenmelange is ongezouten, wat ik persoonlijk een stuk lekkerder vind. Je kunt het dan ook gewoon met zoete dingen combineren! Amandelen zitten er het meest in, pecannoten het minst. Logisch, wat die zijn ook het duurst. Wel één klein minpuntje: toegevoegd suiker in de cranberry’s.

 photo 2014-04-08105706_zps1b1d39d5.jpg

De binnenkant
:
Ik doe de zak open en ik zie een heerlijke notenmelange, met cranberry’s. Ik vind de verhoudingen helemaal prima! Bijna dan, want pecannoten zijn mijn favoriet en die zitten er het minst in. Maar het is niet zo dat je moet zoeken naar een cranberry, die zitten er gewoon voldoende in.

 photo 2014-04-08105742_zps26b96dd1.jpg
Eindoordeel
Als ik zeg dat dit mijn favoriete notenmelange is, is het natuurlijk geen verrassing dat ik zeg dat ik gewoon super tevreden hierover ben. De smaken van de noten zijn lekker. Soms heb ik weleens noten en die smaken redelijk ‘plat’, dat is bij deze notenmelange absoluut niet zo. Echt een aanrader!

NOTE: Ik kwam er vorige week achter dat ze de verpakking hebben veranderd! Gelukkig is de vulling onveranderd gebleven ;)

Een gedachte over “TIP: Lidl Alesto cranberry notenmelange

  1. Ik kijk ook altijd naar die noten-cranberry-mixen, lijken me zo lekker (noten zijn natuurlijk lekker, en dan het frisse/zurige van de cranberry erin) maar heb het nog nooit gekocht…

Geef een reactie

