The Food(d)iary | Week 45

1415462376858
Het enige wat ik kan zeggen over deze week: wat een week. Man, man. Het valt me nog mee dat ik nog foto’s heb gemaakt! Er zit wel wat weinig variatie maar dat kan ook een keer voorkomen. Waarom was het zo’n heftige week? Ten eerste hadden we projectweek wat betekende van 9:30 tot 16:30 van huis. Op zich niet erg, want dan was je ook gewoon klaar voor die dag. Maar….: we hebben vlooien in ons studentenhuis. Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk woorden aan vuil maken omdat ik er deze week al ongeveer 24/7 mee bezig was, maar dan ben je thuis en moet je heel het huis overhoop halen, stofzuigen, wassen, schoonmaken en vooral helemaal in de stress zitten over die k*tbeesten. Maargoed, ik zou er zo min mogelijk woorden aan vuil maken dus dan doe ik dat ook. We gaan naar mijn foodfoto’s van deze week kijken!

2014-11-02 12.04.43
Zondag besloot ik speltkruidnoten te bakken! Ze waren opzich wel goed gelukt kwa structuur maar de smaak was nog niet wat ik wilde. Ze waren wel erg lekker!

2014-11-02 15.41.25
Ik besloot er gelijk een paar in de pure chocola te dopen: chocoladekruidnoten! Veel gezonder dan uit de supermarkt ;)

2014-11-02 13.43.31
Maandag zette ik het artikel ‘wat een studentje ’s avonds eet (uit de vriezer)’ online. Ik heb leuke reacties gehad! Ik ben dit van plan om vaker te doen. Leuk of niet leuk?

2014-11-02 19.40.36
Zondagavond ging ik nog nietsvermoedend terug naar mijn kamer en at ik een heerlijk rijst ‘prutje’. Rijst, roerbakgroente, kipfilet en kaas. Blijer kun je me haast niet maken haha. Zo makkelijk en ik zou het wel iedere dag kunnen eten!

2014-11-03 16.46.56
Maandag begon de projectweek en ik heb het zo druk gehad dat ik heel de dag geen foto’s heb gemaakt (eigenlijk geldt dat voor heel de week). Eenmaal thuis plofte ik op mijn stoel met een lekkere kop thee en plak pindakaas bananenbrood, die heeeeel lekker was. Om vervolgens na 15 minuten je onrust niet meer onder controle te kunnen houden en als een malle heel je kamer gaan stofzuigen, 40 minuten.

2014-11-03 18.58.26
’s Avonds at ik spruiten met een kaassaus uit de oven. Mijn moeder maakte dit wel eens en dat vond ik altijd erg lekker. Maar het smaakte me niet. De spruiten vond ik te bitter en de kaassaus was veel te dik geworden toen het uit de oven kwam. Normaal wordt de kaassaus alleen maar dunner dus ik heb geen idee hoe dat kwam. Wat ik wel weet is dat ik het komende jaar waarschijnlijk geen spruiten meer zal eten haha.

2014-11-03 22.29.54
Voor het slapen gaan nog een gezonde snack van magere kwark, suikervrije jam en wat kokosrasp.

2014-11-04 18.49.08
Het riedeltje van maandag herhaalde zich eigenlijk elke dag: thuis komen, heel even zitten met kop thee en plak bananenbrood, 40 minuten stofzuigen en eten koken. Gelukkig smaakte het eten 100 keer beter dan gisteren, ik at aardappelschijfjes uit de oven met sla en een spiegelei. Na zo’n lange dag smaakte dit echt goddelijk!

2014-11-04 22.25.00
En natuurlijk weer een lichte snack ’s avonds. Dit keer ook kwark maar dan met een plakje bananenbrood in stukjes, amandelschaafsel en honing. Heerlijk vind ik dat!

2014-11-05 18.50.41
Wat hieraan vooraf is gegaan hoef ik denk ik niet meer te zeggen. Woensdag at ik een vegakroket, sla en sperziebonen met ketchup. Bij sperziebonen moet gewoon ketchup, zonder vind ik het een stuk minder lekker haha. Is denk ik een gewoonte van vroeger die ik er maar niet uit krijg. Ach, kan erger toch?! ;)

2014-11-05 19.21.47
Na drie dagen maar ook eens afwassen. Ik stel het eigenlijk zo lang mogelijk uit maar ik heb maar drie mokken en drie theeglazen, dus moet ik wel. Ook een beetje zelfbescherming want anders zou ik echt maar één keer per week doen haha. Uiteindelijk valt het altijd mee en ben ik met een kwartiertje alweer klaar.

2014-11-06 08.43.24
Dit is voor mij echt een heilig momentje ’s ochtends. Een kop zelfgemaakte wienermelange met opgeschuimde koffie en even een kwartiertje op mijn laptop facebook en een paar blogjes checken. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat er deze week niet veel van kwam want het eerste dat ik deed was googlen naar vlooien….

2014-11-06 17.31.58
Een huisgenootje was aan het koken en ik spotte deze onwijs toffe weegschaal! Eigenlijk zo’n ouderwets ding maar dan in een modern jasje.

2014-11-06 19.01.28
Donderdag was écht de langste dag van allemaal. Ik was pas om 17:30 thuis en moest natuurlijk wéér stofzuigen, wassen, koken, schoonmaken en mijn spullen inpakken voor de volgende dag. Ik heb heel even gedacht of ik niet beter gewoon een kant-en-klaar maaltijd kon koken maar dat vond ik zonde van de broccoli die ik heb gekocht. Dit was ook snel klaar en het smaakte heerlijk! Na een lange dag en drukke waarin je gewoon vergeet te eten, smaakt een heerlijk avondmaal zó veel beter haha.

2014-11-07 16.45.08
Wat was ik bij toen ik vrijdag eindelijk in een vlo-vrij huis was gekomen. Project ingeleverd, kamer nog ingespoten met omgevingsspray en alles achter laten. Lekker een heel weekend thuis en gewoon niets moeten! Ik had echt trek en ik koos voor een stukje duits brood met pindakaas, boter en zeezout. En natuurlijk een kop thee. Wat heeft dit gesmaakt, niet normaal!

2014-11-07 18.39.44
’s Avonds aten we groenteburgers uit het kookboek van Lekker en Simpel met kreukelfrietjes uit de oven en ik nog een salade. M’n ouders vonden die salade niet nodig ‘want die groenteburgers zijn toch al groente?’ haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de burgers niet denderend vond. Ze waren wel oké maar ik zag ze niet nog een keer maken.

2014-11-08 10.28.22
Feestontbijtje! Nou, alleen de hagelslag dan haha. Verder is het magere kwark met lijnzaad en kokosrasp. Na zo’n heftige week mag je jezelf ook wel eens belonen toch?! ;)

2014-11-08 13.47.27
En zaterdag is niet compleet zonder salade! Wat jullie onderhand wel van me gewend zijn haha.

Een gedachte over “The Food(d)iary | Week 45

Geef een reactie

