Recept: Wortelcruesli

2014-05-16 15.23.33
Oeps… weer een cruesli recept. Ik weet niet meer zo goed wat ik nou moet zeggen. Dus dat doen we dan ook niet en gaan we gewoon over tot de orde van de dag: wortelcruesli. Ja, ik weet het, het klinkt heel raar. Maar het was gewoon iets dat in mijn hoofd zat en ik er gewoon niet meer uit kreeg. Als carrotcake lekker is, dan kan cruesli met wortel toch ook?!


And it does.
Ik ben echt onwijs fan van wortels om op de knabbelen maar ook in allerlei gerechten en baksels. Heerlijk! Als ik eenmaal iets gevonden heb wat lekker is, dan blijf ik ermee experimenteren. Dit recept wortelcruesli is van twee kanten hierdoor tot stand gekomen. Ten eerste de cruesli, maar dat hadden jullie al gemerkt denk ik ;) En ten tweede de wortel, als in zoete dingen. 1+1=2 en voila, wortelcruesli is geboren!

2014-05-16 15.21.29

Maar hoe smaakt het nou?! Eigenlijk gewoon heel normaal! Als je carrotcake lust, lust je dit zeker weten ook. Heb je nog nooit carrotcake gegeten? Dan moet je dit gewoon eens proberen ;)

Benodigdheden voor een klein potje:
50 gram gesmolten boter
50 gram appelmoes
50 gram agavesiroop/honing
100 gram geraspte wortel
120 gram havervlokken/muesli
40 gram bloem
60 gram gehakte noten
20 gram geraspte kokos
20 gram rozijnen

Bereidingswijze:

•Verwarm de oven voor op 170ᵒC. Doe de boter, appelmoes agavesiroop en geraspte wortel in een kom en meng dit goed.
•Doe de havervlokken, bloem, kokos en noten erbij. Meng totdat het een kruimelig geheel wordt. Is het te nat voeg dan iets meer van de droge ingrediënten toe, is het te droog voeg dan wat van de natte ingrediënten toe.
•Spreid de cruesli uit over een bakplaat en bak dit 10 minuten in de oven. Hussel het door en bak het nog 5-10 minuten. Laat het goed afkoelen voordat je het in een weckpot doet! Als de cruesli is afgekoeld doe je de rozijnen erbij.

3 gedachtes over “Recept: Wortelcruesli

  1. Worteltjestaart staat al heel lang op mijn nog-te-bakkenlijst. Cruesli met wortel lijkt me een aparte combinatie maar ook lekker! Heb je gelijk groente bij je ontbijt binnen.

Geef een reactie

