Recept: Homemade muesli mix

 photo 2014-07-20171751_zps3ec78f31.jpg
Ik eet al tijden elke ochtend magere naturel kwark met fruit, noten, gedroogd fruit, muesli of cruesli. Of natuurlijk een combinatie hiervan! De muesli of cruesli is een goede bron van koolhydraten maar vaak ook suikers. Als je het in de supermarkt koopt tenminste. Dat doe ik al een hele tijd niet meer en ik maak mijn eigen gezonde cruesli of muesli. Het is goedkoop en super gezond: je weet wat je eet! Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn eigen muesli maak. Ook een groot voordeel: je kan hier ook eindeloos mee variëren.

Jullie weten ondertussen wel (of niet) dat ik helemaal into mijn eigen cruesli maken ben. Er kwamen al verschillende recepten online. Het gaat gewoon nooit vervelen! Ik had dus al wel heel vaak mijn eigen cruesli gemaakt maar mijn eigen muesli mix nog niet. Daar is eigenlijk helemaal geen reden voor omdat het super simpel is. Je pakt gewoon de noten, zaden, pitten, gedroogd fruit en muesli die je in huis hebt en mixt het geheel tot je eigen persoonlijke mix. Ik heb gekozen voor rozijnen, tutti frutti, geraspte kokos en gemengde noten. En niet te vergeten de naturel muesli.

 photo 2014-07-20165403_zpsbfbf9bb0.jpg
Ik vond het leuk om mijn eigen mix te maken omdat je zelf ook de verhoudingen kan bepalen. Waar ik normaal naar een rozijn moet zoeken heb ik nu lekker veel rozijnen in mijn muesli!

Benodigdheden voor een klein potje:
10 el muesli (gewoon de goedkoopste!)
2 el rozijnen
3 el gedroogd fruit
2 el kokosrasp
4 el gehakte (gemengde) noten

Bereidingswijze:

•Doe alle ingrediënten in een pot en schud een minuut flink totdat alle ingrediënten goed gemengd zijn.

collage-2014-11-16

5 gedachtes over “Recept: Homemade muesli mix

Geef een reactie

