The Food(d)iary | Week 47

1416681773877
Goedemorgen! Deze week was eigenlijk een hele normale/saaie week. GELUKKIG zijn we (even afkloppen) van de vlooien af. Ik merk nu pas hoeveel impact die beesten hadden op mn gesteldheid, hoe kut je je erdoor kan voelen! Ik heb eigenlijk niet een heel bijzondere eetweek achter de rug. Vooral heel makkelijk: ik heb amper gekookt op mijn kamer. Alles kwam eigenlijk uit de diepvries en was met een eitje bakken in 10 minuten klaar. Héérlijk! Kijken jullie mee naar de foodfoto’s van deze week?

2014-11-16 13.35.17
Zondag heb ik lekker in de keuken gestaan. Ik maakte cookie cruesli en deze pindakaas koekjes. Van die cookie cruesli heb ik nog foto’s maar ben het recept kwijt. Niet leuk! Jammer genoeg was deze poging niet hetgeen wat ik eerst had gemaakt. Nog even door proberen dus! Deze pindakaaskoekjes waren daarentegen wel goed gelukt. Knapperig van buiten, zacht van binnen. Normaal hou ik daar niet zo van maar ik vond het met deze smaak wel heel lekker!

2014-11-16 18.16.28
Ik was zondag nog thuis en kookte nog lekker! Ik had gewoon iets bedacht met gnocchi, tomatensaus en gehaktballetjes met spinazie. Hier was ik lekker aan het kokkerellen.

2014-11-16 18.16.58
Bij het boodschappen doen voor het avondeten konden mijn moeder en ik het niet laten om wat mee te nemen van Kwekkeboom oven. Dit is een cheddar kaashapje. Wat lekker! Ik kijk n al uit naar de andere hapjes. De korst is echt heel lekker krokant.

2014-11-16 18.54.17
En dit was het resultaat! Het ziet er misschien niet heel aantrekkelijk uit maar oh, wat was het lekker. Kennen jullie dat je iets in je hoofd hebt en dat soms het heel anders uitpakt? Nou, gelukkig was dit niet het geval. Het werd preciés zoals ik in mn hoofd had.

2014-11-16 21.36.09
Bij de AH hadden ze nieuwe dingen. Rozijnen in chocola, cranberry’s in chocola, tropische fruitstukjes in chocola…. Allemaal super lekker! Uiteindelijk hebben we deze gekocht. Niet heel bijzonder, gewoon rozijnen in 3 soorten chocola. Maar het is wel heeeeel gevaarlijk, de zak moet je echt wegleggen anders is ‘ie zo op haha.

2014-11-17 13.25.03
Maandag nog even genieten van een welbekende salade, kan zaterdag pas weer!

2014-11-17 15.07.43
Maandag ging ik weer naar mijn kamer en ik was op het station en had ineens zo’n behoefte aan koffie. Gelukkig zat er letterlijk op het perron een Kiosk. Haalde ik een heerlijk bakje cappuccino, die heeft me gesmaakt zeg!

2014-11-17 18.29.47
Dag nr 1 makkelijk: boerenkool met jus en een gekookt ei. Mijn moeder ging maandag boerenkool eten en dat maakt ze dan eerst, en bakt het dan op. Ik heb gewoon wat meegenomen voor die avond zodat ik het alleen nog hoefde op te warmen en een ei erbij te koken. Ja, geen worst want daar hou ik niet van :P

2014-11-17 22.20.36
Ik had ’s avonds nog een beetje trek in iets maar wist niet precies was. Uiteindelijk werd het een rijstewafel met half kipfilet en half kaas, ik kon niet kiezen haha.

2014-11-18 16.03.38
Ik hou echt heeeeeeel erg van brood of broodjes met pitten. Toen in deze zag bij de supermarkt kon ik hem natuurlijk niet laten liggen. Ik heb hem ingevroren voor een andere keer haha.

2014-11-18 18.37.13
Makkelijk eten dag nr 2. Nasi met ei en pindasaus. Nasi is uit de vriezer en opgewarmd in de magnetron, ondertussen ei bakken en pindasaus maken. Smaakte heerlijk!

2014-11-19 15.12.22
Een middag snack van de volgende dag: een rijstewafel met kipfilet en een kopje groene thee. Ineens heb ik de rijstewafels weer ontdekt haha.

2014-11-19 18.25.41
Makkelijk eten dag nr 3: een restje van zondag! Het was zó lekker dat ik wat had meegenomen. Nog een tomaatje erdoorheen, kaas erover en 20 minuten in de oven. Zo makkelijk als je nergens naar om hoeft te kijken. Het smaakte net weer zo lekker als zondag haha.

2014-11-20 13.58.05
Lekker thuis lunchen! Een speltbol met kaas, mijn favoriet haha. Als ik geen brood mee naar school hoef te nemen maar thuis eet wordt het 9 van de 10 keer dit. Erbij wat plakjes komkommer met groene pesto, rare combi maar smaakt super lekker!

2014-11-20 14.57.12
Ik had onverwachts een daagje vrij dus ging op mn gemakje naar de stad. Jammer genoeg kon ik werkelijk niets leuks vinden. Waar ik wel mee thuis kwam: kitkat chunky peanut bitter en butter finger. Bij de jamin vandaan, daar hebben ze tegenwoordig amerikaans snoep. Aangezien ik ene pindakaas fan ben kon ik deze natuurlijk niet laten liggen haha.

2014-11-20 18.51.33
Makkelijk eten dag nr 4, laatste dag: aardappelschijfjes uit de oven mt een gebakken ei en sla. Heeft weinig uitleg nodig denk ik maar was (weer) super lekker! Ik heb voor mijn doen ook echt veel eieren op deze week haha, sta ik normaal nooit zo bij til maar bij het maken van deze diary viel het me op.

2014-11-21 09.54.36
Deze week nog geen één keer een ontbijt foto, dus daarom deze. Weer heel standaard voor mij: banaan, magere kwark en wat toppings.

2014-11-21 18.44.18
Vrijdag weer lekker thuis eten. Mijn moeder had een recept van lekker en simpel gemaakt: romige kipgoulash. Jammer genoeg was het niet heel lekker. Wel lekker, opzich, maar niet voor herhaling vatbaar.

Vandaag (zaterdag) heb ik onbewust eigenlijk geen foto’s gemaakt. Ik was ook een groot deel van de dag weg en heb eigenlijk maar 3x gegeten. Niet veel bijzonders dus!

Geef een reactie

