TIP Milka Daim, Bubbly Caramel en Lila Pause

 photo 2014-05-27151838_zpsf0a78187.jpg
Ik zag een tijdje geleden deze drie Milka repen bij de Xenos. En zoals ik ben kon ik weer eens niet kiezen welke mij nou echt het lekkerst leek om mee te nemen. Dan nemen we ze toch gewoon allemaal?! Scheelt weer een hoop tijd. Milka Daim had ik wel van gehoord maar nog nooit gegeten, Bubbly Caramel heb ik één keer geprobeerd en Lila Pause was me geheel onbekend. Laten we de repen eens nader bekijken!

 photo 2014-05-27151854_zpsf6f3875b.jpg

Milka Daim

Ik heb er al zo veel over gehoord maar ik heb gewoon nog nooit Milka Daim gegeten. Ik weet wel dat Daim van die harde gekarameliseerde stukjes zijn en ik combinatie met chocola dat best heel lekker zal smaken! Ik hoop dat de harde caramel stukjes lekker zijn en niet ‘aangebrand’ smaken, dan heb je namelijk ook wel eens.

 photo 2014-05-27152653_zps42fc293a.jpg
Als ik de reep openmaak dan zie ik dat de reep al een soort van verdeeld is in blokjes. Handig! Je kunt dit makkelijk afbreken zonder dat de reep in tientallen kleine stukjes valt. En het is makkelijker om te delen ;)
Ik breek een blokje af en ik zie gelijk de Daim stukjes zitten. Lekker! Het is dus ook niet zo dat er maar een paar verdwaalde stukjes Daim in zitten, gewoon normaal. Niet te veel en niet te weinig.

 photo 2014-05-27152903_zps9d79ae7d.jpg
Nu het grote moment: proeven! Ik proef de oude en vertrouwde Milka chocola. Heerlijk zacht en een lekkere melkchocola-smaak (tsja, hoe moet ik het anders verwoorden). De stukjes Daim zijn ook heel lekker! Niet verbrand en ook niet knetterhard. Het proeft gewoon precies als chocola met harde karamel erin. Enig minpuntje: de stukjes Daim die blijven zo aan je kiezen plakken.

 photo 2014-05-27151912_zps32b5e5c5.jpg
Milka Bubbly Caramel
Ik speel stiekem een beetje vals, want ik heb deze al een keer eerder gegeten. Als ik dat nog niet had gedaan was ik hier zeker het nieuwsgierigst naar geweest. Het is geen normale Milka reep met een bijzondere vulling maar het is iets helemaal nieuws. Het doet me eigenlijk denken aan Bros maar dan met karamel.

 photo 2014-05-27153459_zps8730813b.jpg
Als ik de verpakking openmaak zie ik de bubbels. Leuk gedaan! Er zijn grote en kleine bubbels. Ik denk dat je het zo ook makkelijker kan afbreken.

 photo 2014-05-27153527_zpsa159f111.jpg
En dat is waar, het afbreken gaat prima. Ik zie gelijk al die heerlijke zachte karamel. Hmmm! De karamel zit overigens alleen in de grote bubbels, de kleine bubbels zijn gewoon luchtige chocola. Ik vind deze echt heel lekker! Doordat de chocola zo luchtig is moet je wel oppassen dat je niet door blijft eten…

 photo 2014-05-27151928_zpsbecb6852.jpg
Milka Lila Pause
Ik had echt nog nooit van deze Milka gehoord maar dat kan ook wel kloppen want bij de Xenos, waar ik deze repen heb gekocht, hebben ze weleens producten uit het buitenland. Gelukkig staat erbij dat het nougat-crème is. Dat klinkt wel heel lekker! Nougat is mijn favoriete vulling, het smelt zo op je tong.
In tegenstelling tot de Milka Daim is dit wel één reep. Leuk detail: er staat een hele tekening op de reep.

 photo 2014-05-27153205_zpsfd9b7151.jpg
Ik breek een stukje af (en gelukkig valt de reep niet in tienen) en zie gelijk de nougat vulling aan de binnenkant. Ik kan me natuurlijk niet bedwingen om het (bijna) gelijk in m’n mond te steken. De nougatvulling is wel zacht maar niet té zacht. Iets langer genieten dus! Ik vind de smaak prima al vind ik de nougat en de Milka chocola wel redelijk dezelfde smaak hebben. Ik heb liever dat de nougat iets meer naar noten smaakt zodat je goed de smaken kan proeven.

Eindoordeel:
Alle drie de repen zijn een aanrader. Mijn nr 1 is zonder twijfel Milka Bubbly Caramel. De combinatie van de luchtige chocola die smelt op je tong, de zachte karamel en de leuke vormgeving maakt dit echt de winnaar.  photo 2014-05-27153742_zpsf3949c66.jpg

Een gedachte over “TIP Milka Daim, Bubbly Caramel en Lila Pause

  1. Mmm, Milka is sowieso lekker! Die Daim vind ik echt suuuperlekker, Bubbly kende ik niet en Lila pause is eigenlijk heel oldschool, die was er toen ik klein was. :p

Geef een reactie

