Recept uit….:24 kitchen Aardappelsalade

 photo 2014-07-16182402_zpsbdfffaeb.jpg
De zomer lijkt alweer zo ver weg, terwijl het nog niet eens zo heel lang geleden was. Dit recept staat al een tijd in mijn concepten en ik kwam het laatst weer tegen. Salades in de winter kunnen ook lekker zijn toch? Naar mijn idee is het gewoon al een half jaar geleden dat ik dit maakte. Het was bloedheet en dan maak je mij absoluut niet blij met een warme prak. Lekkere koude salades daarentegen, daar kun je me wakker voor maken! Dit recept zag ik op tv op 24Kitchen. Het klonk zo lekker en simpel dat ik gelijk de boodschappen ben gaan doen. Bezweet van de fietstocht kwam ik weer thuis maar het was het zeker waard. Deze salade is super simpel maar wel heel smaakvol. Weer eens wat anders dan ik normaal maak!

 photo 2014-07-16182335_zps2ea3e0c3.jpg

Benodigdheden voor 4 personen:
600 g vastkokende aardappels
olijfolie om in te bakken
roomboter
100 g cervelaatworst (van een grote worst)
2 rode uien
250 g cherrytomaatjes
1 bosje bladpeterselie
Citroensap van 1/2 citroen (kan ook uit een flesje)
100 ml Griekse yoghurt of magere kwark
2 el (halfvolle) mayonaise
200 g doperwten, diepvries (ontdooid)
1 kropsla of een zakje gemengde sla

Bereidingswijze:
•Maak de aardappelen schoon en snij ze in kleine blokjes.Verhit een scheutje olijfolie en een klontje boter in een koekenpan en bak de aardappels in circa 14 minuten goudbruin en krokant.
•Verwijder de schil van de cervelaat en snijd de cervelaat in kleine blokjes. Voeg de laatste paar minuten de chorizo bij de aardappelblokjes. Laat de aardappels en de chorizo uitlekken op een bordje met keukenpapier.
•Pel en snijd de uien in halve ringen, halveer de cherrytomaatjes en snij de peterselie fijn.
•Meng voor de dressing in een grote kom de Griekse yoghurt met het sap van een halve citroen en de mayonaise. Breng op smaak met een beetje zout en versgemalen peper.
•Meng de aardappels, cervelaat, uien, cherrytomaatjes, helft van de peterselie en de doperwten door de dressing. Verwijder de buitenste bladeren van de kropsla. Pluk de bladeren van de kern en meng de bladeren door de salade

Een gedachte over “Recept uit….:24 kitchen Aardappelsalade

Geef een reactie

