The Food(d)iary | Week 48

Dit is een typische week waarin ik helemaal vergat foto’s te maken. Het wordt daarom een redelijk korte diary, sorry! Ik denk dat het komt doordat ik me niet zo lekker voel(de). Slecht slapen, de kou komt eraan, gewoon een beetje blègh. Herkennen jullie dit? Toch heb ik deze week wel lekkere dingen gegeten, waarvan ik er (schijnbaar) veel niet op de foto heb gezet. Ik heb bijvoorbeeld geen één lunch op de foto staan, terwijl ik heel erg heb genoten van broodjes met oude geitenkaas. Zullen we kijken naar het eten waarvan waarvan ik wél een foto heb gemaakt?!

2014-11-23 10.39.19
Zondag heb ik deze twee repen eens uitgeprobeerd en er foto’s van gemaakt. Ik heb ze natuurlijk niet helemaal opgegeten ;) Wat ik ervan vond? Dat zeg ik (natuurlijk) nog niet precies maar al met al kan ik zeggen dat het me, alletwee, tegenviel. Geen échte pindakaassmaak. Jammer!

2014-11-23 22.08.12
Zondagavond was ik weer aangeland op mijn kamer (gebracht door paps, lief hè?!). ’s Avonds had ik nog een beetje trek en nam ik kwark met suikervrije bosbessenjam en zelfgemaakte cruesli. Zonder grappen: deze cruesli is écht de beste tot nu toe, ooooit. Hij leek gewoon zo veel op die je in de supermarkt koopt. Jammer dat ik alles op gevoel had gedaan haha.

2014-11-24 09.30.36
Maandag begint natuurlijk met een heerlijk ontbijtje! Alleen ik kwam erachter dat de honing versuikerd was. Ik heb wel vijf minuten lopen knijpen voordat dit eruit kwam haha. Lekker was het wel!

2014-11-24 17.11.18
Ik had een nieuwe fruitthee nodig omdat alles op was, en besloot pickwick fruitfusion te kopen. Dit is caffeine vrije fruitthee. Ik was benieuwd of het ook écht alleen maar fruitthee was of dat er stiekem nog iets van kruiden of rooibos in zat. Gelukkig he-le-maal niet! Super lekker! Ik moest alleen wel wennen aan het kleurtje haha, was echt roze thee.

2014-11-24 18.40.13
Die avond at ik voor het eerst in mijn leven hutspot. Mijn moeder vind het niet lekker dus eigenlijk heeft het nooit op tafel gestaan. Toch was ik al zo nieuwsgierig hoe het smaakte, want wortels vind ik lekker. Zo gezegd zo gedaan, ik maakte hutspot! En hoe was het? Anders dan de stamppotten die ik gewend ben, maar wel lekker! Zoetig dus je moet er wel wat zoutigs bij eten, in mij geval een stukje rookworst. De rest heb ik ingevroren dus dat ik handig :).

2014-11-25 18.41.06
Dinsdag heb ik schijnbaar helemaal geen foto’s gemaakt, behalve deze: mijn avondeten. Kunnen jullie ontraatselen wat het is? Ik denk het niet haha. Het is een rijstprutje á la susanne. Met rijst, wortel, ui, spinazie, rookworst en kaas. Toen mijn moeder het hoorde verklaarde ze me voor gek, maar de combinatie was écht lekker haha. Ik blijf af en toe een beetje raar ;)

2014-11-26 10.04.37
Weer een lekker ontbijtje! En weer met de versuikerde honing haha. Ik ben er achter gekomen dat als je de fles even in de magnetron zet het weer vloeibaar wordt, voor even. Toch maar een nieuwe fles kopen denk ik.

2014-11-27 18.40.54
Mijn avondeten! Rara, wat zou er nou onder dat heerlijke korstje zitten? Niets spannends, gewoon pasta bolognese. Maar om eerlijk te zijn, doet het korstje het hem wel écht. Zo lekker haha.

2014-11-27 21.14.53
Weer een dag geen foto’s gemaakt, schande! ’s Avonds was ik met mijn huisgenoten uit eten geweest. Kleine meisjes eten ook kleine porties, dus de ander helft van mijn pizza met geitenkaas en broccoli nam ik mee. Handig hoor! Je hebt er immers voor betaald ;)

2014-11-28 15.22.00
Vrijdag weer naar huis, gelukkig! Vrijdagen zijn nu zó stom. Ik begin pas om kwart over twaalf en ben om half vier pas klaar. Liever op vrijdag vroeg beginnen want dan ben ik vroeg thuis. Gelukkig sloot alles perfect aan waardoor ik met precies twee uur van deur tot deur thuis stond. In de trein had ik wel even behoefte aan een cappuccino en kocht die dus ook op het station.

2014-11-28 18.16.34
Ik had mijn moeder een recept gestuurd wat mij wel lekker leek. De meningen waren hier uiteindelijk nog wel over verdeeld. Het is een ratatouille quiche met geitenkaas. Ik vond hem lekker, mijn moeder aardig maar mijn vader niet echt. Smaken verschillen, zo zie je maar weer.

2014-11-29 10.05.52
Zaterdag heb ik maar één foto gemaakt, en ook nog eens een belabberde haha. Het is duits brood met pindakaas en hagelslag, mijn guilty pleasure thuis haha. Kan erger toch?! ;)

Een gedachte over “The Food(d)iary | Week 48

  1. Dat ‘blegh’-gevoel ken ik goed ja, komt volgens mij ook door het weer, vooral op die grauwe dagen… Mmm, hutspot!

Geef een reactie

