TIP: Justnuts

 photo 2014-05-27160656_zps413675f7.jpg
De laatste tijd zijn zie je overal steeds meer gezonde tussendoortjes verschijnen. En nee, ik heb het niet over de ‘gezonde’ liga’s of sultana’s. Ik heb het over écht gezonde tussendoortjes. Daaronder versta ik tussendoortjes die geen vorm van geraffineerde suiker bevatten en waarbij ik de ingrediëntenlijst begrijp. Laatst viel mijn oog op deze reep van Justnuts. Het zag er in ieder geval heel lekker uit en ik was ook blij verrast toen ik op de achterkant keek!

Ik had nog nooit van Justnuts gehoord dus ik ben eerst even op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt: de tussendoortjes van Justnuts zijn naast zo gezond en puur ook nog eens biologisch en fairtrade. Dat geeft me ook weer een fijn gevoel. Ik heb de smaak cranberry meegenomen maar ze hebben ook nog de smaak appel kaneel.

‘Dit zijn onze fruitfull bars. Bars alleen maar gemaakt van biologisch fruit, oergraan en noten. Voor goede energie om te kunnen gaan, gaan, gaan. Dus geen toegevoegde suikers of andere onnatuurlijke onzin. Makkelijk voor onderweg in de auto, op de fiets of voor achter je computer.’
Het klinkt in ieder geval veel belovend!

 photo 2014-05-27160041_zps2461df87.jpg
De buitenkant:

De verpakking vind ik helemaal geweldig. Het ziet er leuk, speels en aantrekkelijk uit. Ook kun je zien wat er in je reep zit: fruit, noten en granen.

 photo 2014-05-27160113_zpsea3f8da7.jpg
Op de achterkant staat dat er 111 calorieën in een reep zitten. Dat vind ik prima voor een tussendoortje! Ook staat er dat er geen suiker, stroop of onnatuurlijke onzin in zit. En zoals ik net al zei: de repen zijn biologisch en fairtrade.
 photo 2014-05-27160216_zps5d7c480d.jpg
Op de achterkant staan ook de ingrediënten. Hier wordt ik pas écht blij van! Het grootste deel van de reep (48%) bestaat uit dadels. Verder bestaat de reep uit speltvlokken, rozijnen, amandelen, cranberry’s, appelsap, water en zonnebloemolie. Ik ben wel benieuwd!

 photo 2014-05-27160548_zps018a8613.jpg
De smaaktest:
Ik maak de reep open en zie een niet zo aantrekkelijk reepje. Begrijp me niet verkeerd, het uiterlijk zegt vaak niets over de smaak maar echt lekker ziet zo’n bruine reep er ook niet uit. Daarentegen, vind ik het er zo wel heel ‘puur’ uit zien. Het is een redelijk zachte reep, heel de reep is van dezelfde textuur. Lekker ruiken doet de reep wel, heerlijk zoet!
Ik neem een hapje. En nog een hapje. Mijn eerste ingeving is: dadels! Niet zo gek als bijna de helft van de reep uit dadels bestaat, maar je moet er natuurlijk wel van houden. De cranberry smaak vind ik niet heel duidelijk naar voren komen, dat vind ik wel jammer. Je proeft meer iets zoets en iets van rode vruchten. De textuur is niet helemaal mijn ding merk ik, je moet echt van zo’n ‘rauwe’ zachte reep houden.

Eindoordeel:
Ik vind het concept echt perfect, alles puur natuur, biologisch en fairtrade. Dat zou er meer moeten zijn! De reep is jammer genoeg niet helemaal mijn smaak. Ik zal eerlijk zeggen dat aan mij ligt want ik ben niet zo’n grote dadel fan. De reep is wel vullend en is zoet genoeg voor een zoete snack. Als je dadels erg lekker vind, vind ik deze reep zeker een aanrader!
 photo 2014-05-27160656_zps413675f7.jpg

Geef een reactie

