The Food(d)iary | Week 49

Zo, weer een week voorbij! Het gaat snel zeg. Kunnen jullie je voorstellen dat we over 2,5 week aan het kerstdiner zitten? Ik niet in ieder geval! Ik kijk al wel uit naar al die decemberproducten die in de supermarkt komen te liggen, heerlijk vind ik die speciale spullen altijd. Deze week was eigenlijk een hele saaie, dood normale week voor mij. Veel in het teken van school. Daardoor heb ik ook dagen dat ik maar één foto heb gemaakt, en dagen dat ik er meerdere heb gemaakt. Er is geen touw aan vast te knopen. Zullen we even een kijkje nemen naar mijn foodphotos van deze week?

2014-11-30 10.22.04
Weinig trek én het is zondag: ik zeg een klein feestontbijtje zodat het tenminste nog een beetje smaakt. En dat deed het gelukkig haha. Herkenbaar dat als je weinig trek hebt eerder iets ‘lekkers’ maakt zodat je wel iets eet?

2014-11-30 19.26.26
Lekkere middagsnack: wortel met roomkaas. Ik vind het heerlijk om een winterwortel in plakjes te snijden en te ‘beleggen’. Mijn moeder kijkt me altijd raar aan maarja, ik ben nou eenmaal een beetje raar ;)

2014-11-30 22.03.13
Late night snack van zondag: magere kwark met het laatste beetje suikervrije bosbessenjam en zelfgemaakte cruesli. Dezelfde als vorige week maar dan weer opnieuw gemaakt. Gelukkig smaakte hij nagenoeg hetzelfde. Het potje dat ik heb meegenomen naar mijn kamer met deze cruesli heeft het amper 2 dagen overleefd….

2014-12-01 15.55.06
Maandag ging ik (zoals altijd) boodschappen doen en kijk eens wat ik zag, mini ananas. How cute?! Ik had er bijna een mee genomen, ware het niet dat ze bizar duur waren. 2.49 Euro voor zo’n klein ananasje. Het bleef dus bij kijken en een foto maken.

2014-12-01 16.54.56
Normaal let ik redelijk goed op de centjes en koop ik weinig ‘extra’s’ maar omdat ik me al een tijdje niet zo lekker voel en daardoor slechter eet, mocht ik van mezelf wel wat lekkers uitzoeken. Het werd dit tussendoortje: soepstengels met smeerkaas. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet aangebroken heb, moet ik toch écht doen aankomende week. Ben heel benieuwd hoe die volkoren soepstengels smaken.

2014-12-01 22.03.15
’s Avonds appte ik deze foto naar mijn moeder, onder het skypen. Ze ging namelijk weer eens naar de lidl en moest écht mijn favoriete notenmix meenemen. En een naam alleen is niet goed genoeg haha. Handig die technologie van tegenwoordig ;) Ik heb wel mijn cranberry melange :D

2014-12-01 22.14.53
Een huisgenootje ging weg uit dr kamer en had chocola achter gelaten. Merci had ik al een hele tijd niet op dus daar had ik wel zin in. Helaas waren de écht lekkere smaken al weg en moest ik het doen met de iets minder lekkere marsepein. En nu wist ik ook gelijk waarom ik nooit meer zulk soort chocola eet, je krijgt er zoveel meer zin in. Nog een blokje 85% cacao chocola er achter aan dan maar ;)

2014-12-02 13.40.14
Dinsdag hoefde ik alleen ’s ochtends naar school dus ik kon lekker thuis lunchen. Dat deed ik met mijn favoriete speltbollen van de Jumbo met kaas en wat plakjes komkommer met roomkaas.

2014-12-02 19.04.04
’s Avonds at ik zo’n Mexicaanse saus van bonen, mais, paprika, ui etc uit de oven als een soort ovenschotel. Heerlijk met was kaas erover. Simpel maar des te lekkerder!

2014-12-03 09.39.22
Mijn ontbijtje van woensdag: onder bosbessen, magere kwark en muesli. Lekker saai maar ik raak er maar niet op uitgekeken.

2014-12-03 15.59.14
Woensdag had ik wel een lange dag school en toen ik om vier uur thuis kwam had ik hongerrrr! Ik maakte voor mezelf een kopje thee en een rijstewafel met corned beef. Dat had ik al een hele tijd niet meer gegeten en gekocht maar ik zag het liggen en nam het weer eens mee. Heel lekker! Ik ben nu ook trouwens in een rijstewafel periode. Ze snacken lekker weg maar zijn wel lekker licht.

2014-12-03 18.47.19
’s Avonds at ik een boerenkoolprakje uit de vriezer met een gekookt ei en wat gebakken ui, en niet te vergeten jus. Ik vind het heerlijk om na een lange dag alleen maar eten te hoeven opwarmen en iets kleins erbij te maken. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen dat ik dat heerlijk zou vinden haha.

2014-12-03 22.15.46
’s Avonds snackte ik nog wat banaan met rozijnen, amandelschaafsel en een paar plakjes met wat chocola. Ook heel lekker!

2014-12-04 18.52.03
Donderdag heb ik alleen van mijn avondeten een foto gemaakt: rijstprutje met rijst (duhhh), ui, wortel, spinazie en een roerei. En kaas. Hoe smerig het er ook uit ziet, ik blijf het goddelijk vinden.

2014-12-05 14.00.02
Vrijdag heb ik ook maar één foto gemaakt: van mijn lunch in de trein op weg naar huis. De eieren die ik had waren net niet over de datum dus ik besloot er eentje te koken en op brood te doen. Was lang geleden maar het smaakte heerlijk! Vulde ook goed en kon er tot aan de avond mee door.

Zaterdag heb ik ook maar één foto gemaakt, van het avondeten, maar die kan ik niet vinden op mijn computer (en ik weet toch zeker dat ik hem heb gezien!) dus die houden jullie tegoed van me. Het was trouwens een goulashsoepje, eigenlijk gewoon goulash incl vlees en aardappelen, maar dan in soepvorm. Heel lekker!

Een gedachte over “The Food(d)iary | Week 49

Geef een reactie

