Recept: Gezonde pindakaas banaan cakejes

2014-08-09 12.16.32
Eerst hield ik niet echt van banaan in baksels maar sinds het bananenbrood met bosbessen ben ik zo langzaam gaan experimenteren. Hier uit kwam al cruesli met banaan, healthy fudge, banaanbrownies, knapperige banaan koekjes, banaan-pindakaas bites en de gezonde chocoladecake. Toch best veel recepten zo bij elkaar! Vandaag komt daar gewoon nog eentje bij ;) Ik ben helemaal gek op banaan met pindakaas, en het liefst ook nog met chocola. Deze drie ingrediënten heb ik verwerkt in deze onwijs lekkere cakejes. Ze zijn heerlijk luchtig en ‘zacht’ en hebben gewoon precies de goede verhoudingen. Niets overheerst, alles is in balans ;)

Ik zat me net te bedenken hoe het komt dat ik steeds meer en meer ben gaan bakken met banaan. Eigenlijk is dat heel logisch: ik ben altijd super optimistisch om dit keer écht aan die twee stuks fruit te komen. Maar dat lukt vaak niet *schaam*. Met als gevolg dat er bananen in de fruitschaal liggen die te rijp zijn om te eten. Aan weggooien doe ik niet, zeker niet als je er ook nog iets lekkers mee kunt maken, dus ga ik op zoek naar recepten met banaan. Of ik af en toe die bananen expres te rijp laat worden laten we maar even in het midden….

2014-08-09 12.12.48

Benodigdheden voor 10-12 kleine cakejes
50 gram (volkoren) bloem
50 gram havermout
20 gram cacaopoeder
1 tl kaneel
1 tl bakpoeder
Snufje zout
2 bananen (geprakt)
80 gram pindakaas
40 gram (suikervrije) appelmoes
40 gram honing of agavesiroop
60 gram gehakte pure chocola

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 170 ᵒC. Mix de geprakte banaan, appelmoes en honing tot een gladde massa. Doe de bloem, havermout, cacaopoeder, kaneel, bakpoeder en zout erbij. Meng dit kort en stop wanneer de droge ingrediënten zijn opgenomen. Doe de chocolade erbij en spatel deze er door heen.
•Vet de muffinvorm in en vul ze ongeveer voor de helft. Bak de muffins in ongeveer 20 minuten gaar. Controleer voor de zekerheid met een satéprikker!

Geef een reactie

