Recept: Spaghetti met romige courgettesaus met bacon, walnoten en peterselie

2014-09-10 18.42.50
Ik denk dat iedere student vaak de vraag aan zichzelf stelt: wat zal ik vanavond gaan eten? Als je samen kookt is dat vaak geen probleem want je hoeft het ten eerste het niet zelf te verzinnen en ten tweede het niet (altijd) zelf te koken. Ideaal. Maar als je het zelf moet verzinnen en zelf moet koken is het toch een tikkeltje lastiger. Het moet aan tal van voorwaarden voldoen: natuurlijk moet het lekker zijn, dat voorop gesteld. Het moet simpel en snel klaar zijn en natuurlijk niet te duur. Ohja, en het liefst zo min mogelijk ingrediënten want anders zit je met die restjes opgescheept die je niet meer op krijgt voordat ze bedorven zijn. Ik kwam op dit recept uit. Een heerlijke simpele, snelle, lekkere spaghetti met een romige saus.

Pasta heeft iedere student wel. Ook ideaal trouwens. Heb je écht geen geld dat doet pasta, potje pesto en een restje kaas wonderen. Maar vandaag niet. Ik ben gek op courgette en ik wist dan ook zeker dat het een sausje met courgette moest worden. Wat dan? Bacon! Ja, want die bacon die ik over heb kan ik mooi weer gebruiken bij een gebakken eitje. Beetje peterselie voor de smaak en natuurlijk de walnoten, die ik mooi door de yoghurt kon eten. Meer hoefde ik eigenlijk niet te kopen. De ui en kookroom had ik al in huis. Hoe snel dit ik dit op mijn bord had liggen is niet normaal, in 10 minuten! Is dat snel of is dat snel ;)

2014-09-10 18.43.05

Ik vond de saus echt heeeerlijk, vooral het zoutige van de bacon vond ik heerlijk! Echt een snel en (redelijk) gezond receptje 

Benodigdheden voor 1 persoon:
75 gram ongekookte spaghetti
1 kleine ui
Ongeveer 1/3 courgette
30 gram streaky bacon (is al uitgebakken bacon)
1 el fijngehakte peterselie
20 gram fijngehakte walnoten
120 ml kookroom

Bereidingswijze:

•Breng water aan de kook en kook de spaghetti volgens de verpakking.
•Snipper de ui en snij de courgette in blokjes. Verwarm wat boter of olie in een pan en bak de ui en courgette 5 minuten. Draai het vuur lager en doe de kookroom erbij. Laat de saus indikken tot gewenste dikte.

•Op het laatst doe je de bacon, peterselie en walnoten erbij en verwarm je dit 1 minuut mee. Serveer de saus bij de pasta.

Geef een reactie

