Dinner Diary week 51

Misschien denken jullie wel: huh, dinner diary? Waarom geen fooddiary? Er is een klein verandering die ik door wil voeren. Jullie zijn nu gewend om elke zondag een fooddiary van mij te zien, met daarin allerlei food foto’s van de afgelopen week. Soms heb ik het te druk of denk ik er gewoon niet bij na om foto’s te maken want resulteert in een karige fooddiary. Voor jullie minder leuk en voor mij ook, omdat ik me bezwaard voel dat ik zo weinig foto’s heb. Daar heb ik wat op verzonnen! Nu komt er elke week een dinner diary online. Dat wordt op zondag. De fooddiary wordt verplaatst naar maandag, maar deze komt elke twee weken online. Dan heb ik gewoon wat meer foto’s voor jullie en ben ik ook tevreden met het artikel. Als er geen diary online komt op maandag, komt er (waarschijnlijk) gewoon een recept. Ik wil minimaal 3 keer per week blijven posten en de ene keer zullen dat 2 recepten zijn en één diary, en de andere keer 2 recepten en 2 diary’s. Ik probeer hier zelf een beetje een mooie balans in te vinden. Hopelijk snappen jullie het en vinden jullie het ook een leuke verandering/toevoeging. Zullen we kijken wat ik de afgelopen week heb gegeten?

Zondag
2014-12-14 18.53.12
Zondag kwam in rond 18:30 weer bij mijn kamer aan en er moest nog gegeten worden. Eigenlijk is het voor mij vaste prik om een ‘rijstprutje’ te maken, zo noem ik het maar haha. De rijst heb ik gekookt in de vriezer liggen, blikje groenten erdoor, kipfilet en kaas. Even opwarmen en klaar! En weetje, het is nog lekker ook. Zal je niet zo snel zeggen hè ;)

Maandag
Van maandag heb ik geen foto. Een huisgenootje had echt de meest lekkere pasta gemaakt die ik in tijden heb gegeten. Het was een pasta met en romige pestosaus en kip. Onwijs lekker! Die ga ik nu thuis ook eens maken, dus een recept mét foto komt er zeker aan!

Dinsdag
2014-12-16 18.52.20
Dinsdag at ik hutspot! Uit de vriezer haha. Zo makkelijk als je in je eentje eet. Ik deed er een stukjes rookworst doorheen en bakte er wat uien bij. Een kuiltje jus kan natuurlijk niet ontbreken!

Woensdag
2014-12-17 18.51.244
Woensdag heb ik zowaar in tijden weer écht wat gekookt op mijn kamer aka een recept proberen. Dit was nog een heel gedoe. Het originele idee is zoals op de foto: witte bonen in tomatensaus met gegrilde groenten, sla en geitenkaas. Maar ik bedacht me dat het ook wel heel lekker zou zijn om de witte bonen in tomatensaus te vervangen door een pannenkoek. Maar ik had weinig tijd en om een heel beslag waarin één ei ging te bakken ging ik niet redden. De eerste poging zonder zei mislukte finaal. Toch maar een beslag met ei. En ook die mislukte omdat ik met m’n domme kop de bloem bij de natte ingrediënten deed, in plaats van andersom, waardoor er allemaal klonters ontstonden. Ik heb nog geprobeerd het te bakken maar het zag er werkelijk waar niet uit, een soort omelet achtig iets met bloemklonters. Iel. Uiteindelijk gaf ik het op en maakte ik het gewoon met witte bonen in tomatensaus, heeeel lekker!

Donderdag
2014-12-18 18.54.10
Donderdag betekende dat de kerstvakantie er al bijna was en moest ik dus mijn koelkast een beetje leeg eten. Ik had laatst zo’n diepvriespak gekocht met hollandse schotel, wat een mengsel was van aardappelblokjes, sperziebonen, doperweten, mais en paparika. Hierdoor deed ik nog een stukje rookworst doorheen en natuurlijk wat kaas. De schotel viel me een beetje tegen, ik ga eens kijken wat ik er nog meer mee kan doen.

vrijdag
2014-12-19 18.42.54
Vrijdag was écht de allerlaatste avond dat ik kookte en dus ook een maaltje met alle restjes. Het ziet er niet uit maar het was (wonder boven wonder) heel lekker! Ik had een gebakken ei op een plakje kipfilet en daarop gebakken courgette, paparika, ui, wortel en geitenkaas. Die gebakken wortel was helemaal nieuw voor me maar dat was écht super lekker. Lekker knapperig doordat ik het in wat olie had gebakken en ook heerlijk zoet. Ga ik ook eens mee verder experimenteren!

Zaterdag

2014-12-20 18.47.55
Hoe je soep aantrekkelijk op de fot kan zetten is mij nog altijd een raadsel, maar lekker was het zeker weten! Het is de tomaat paprikasoep met vermicelli en gehaktballetjes. Mijn moeders favoriet en dat vind ik helemaal niet erg!

Dit was de dinner diary voor deze week en tevens de aller eerste. Laat me weten wat je ervan vond/vind!

2 gedachtes over “Dinner Diary week 51

  1. Ik vond het aantal foto’s eigenlijk nooit te weinig! Maar als je je beter voelt bij deze nieuwe formule moet je het doen. :)

Geef een reactie

