Recept: Gezonde chocolate chip banana muffins

2014-09-07 11.52.09
Laatst had ik het er nog over, dat de recepten met banaan maar blijven komen. En dat moet ik natuurlijk wel waar maken ;) Dit keer eigenlijk een super simpel recept van chocolate-chip banana muffins.  Niets meer en niets minder. Ik kwam er namelijk achter dat van alle banaan recepten er niet echt een basic recept  tussen zit, nu dus wel ;).

Als je de foto ziet en denkt: huh, dat zijn toch niet ‘normale’ muffins. Dat klopt, het zijn mini muffins. Tegenwoordig verkopen ze ook bakvormen voor mini muffins, super cute! En heel handig, vind ik. Want soms vind ik het te veel om zo’n normale muffin (of cake) als tussendoortje nemen, deze mini’s zijn precies goed.  Maar één smaakt altijd naar meer dus alsnog neem ik er dan nog twee…. Best goed teken eigenlijk, want dan zijn ze wel héél lekker ;)

2014-09-07 11.52.54

Ik weet dus ook alleen de baktijd en hoeveelheid voor de mini’s. Ik schat dat je ongeveer 6 normale muffins met dit recept kan maken. De baktijd zou ik ongeveer met 10 minuten verlengen. Hou de muffins goed in de gaten en prik met een satéprikker om er zeker van te zijn dat ze gaar zijn van binnen .

Benodigdheden voor 20 mini muffins
100 gram (volkoren) bloem
½ tl kaneel
1 tl bakpoeder
Snufje zout
1 geprakte banaan
1 ei (geklutst)
30 gram honing of agavesiroop
30 gram magere naturel kwark of griekse yoghurt
60 gram gehakte pure chocola

Bereidingswijze:

  • Verwarm de oven voor op 160ᵒC. Meng de bloem, kaneel, bakpoeder en het snufje zout. Meng in een andere kom de banaan, ei, honing en kwark. Doe de natte ingrediënten bij de droge en meng dit tot een deeg. Doe de gehakte chocola erbij en spatel deze er door heen.
  • Vet de muffinvorm in en vul ze totdat ze bijna vol zijn. Bak de muffins 15 minuten in de oven.
  •  

    Geef een reactie

