Dinner Diary week 52

Deze week was de eerste vakantieweek van de kerstvakantie en natuurlijk de week waarin we kerst vierden. Het leuke aan weer thuis zijn in plaats van op mijn kamer, is dat ik wat uitgebreider kan koken! Daar heb ik dan ook goed gebruik van gemaakt. Ik hoop dat de foto’s die ik gemaakt heb goed genoeg zijn voor een recept want jeeeetje, dat licht…. Kerst vieren we trouwens hier niet uitgebreid dus ik heb geen spannende 3 gangen diners voor jullie. Maar dat maakte het natuurlijk niet minder gezellig!

Zondag
Ik begin gelijk goed (ahum…..) want zondag heb ik mijn avondeten overgeslagen. Ja, niks voor mij want ik probeer altijd wel íets te eten. Maar het verhaal zit zo: ik ging met een vriendin een gingerbread house maken dat echt finaal mislukte. Uit frustratie gingen we de versiering maar opeten, wat overigens heel lekker was hoor, met als gevolg dat ik echt geen zin had meer in avondeten. Het was wel een gezellige middag, en daar gaat het uiteindelijk om!

Maandag
2014-12-22 18.32.08
Dag 1 dat ik kan koken, yeeey! En ik maak een heerlijke pasta pesto. Geïnspireerd op de pasta pesto die mijn huisgenootje vorige week maakte, maar dan met rode pesto. Hij was écht heeerlijk! Zelfs mijn moeder die niet echt van pesto houdt vond het zeker een blijvertje. Dat horen we graag!

Dinsdag
2014-12-23 18.37.055
Wat stond er op het menu van dag nr 2? Sheperd’s pie! Iets wat ik al een tijdje wilde proberen. Ik vond het heel erg lekker, jammer genoeg mijn ouders niet zo. Kan natuurlijk, smaken verschillen, maar toch ben ik dan altijd een beetje teleurgesteld in mezelf. Ik heb lekker 3 porties ingevroren haha.

Woensdag
2014-12-24 18.40.533
Toen mijn vader vroeg wat we gingen eten en ik zei: ‘spinaziepannenkoeken’, trok hij wel even zijn wenkbrauwen op. Heh? Pannenkoeken zijn toch zoet? Nee pap, die maak je zelf zoet met suiker en stroop maar van zichzelf zijn de niet zoet en niet hartig. Uiteindelijk vond hij, en de rest, het heerlijk! Ik had een heerlijke gegrilde groenten salade gemaakt met geitenkaas als vulling en die paste er perfect bij. Ook een blijvertje!

Donderdag
2014-12-25 18.32.24
Eerste kerstdag! Nou, eigenlijk bij ons niet zo erg kerst-achtig hoor. We waren maar met z’n drieën en aten dus lekker simpel, maar wel net iets specialer dan normaal. Mijn moeder had draadjesvlees gemaakt, aardappelpuree en broccoli. Heerlijk Hollands en mij maak je er erg blij mee!

Vrijdag
2014-12-26 18.11.31
Vrijdag voelde het voor mij pas écht een beetje kerst. De visite kwam en pakten de cadeautjes uit. ’s Avonds gingen we lekker gourmetten. Ik laat meestal het vlees een beetje links liggen en ga los met de groente. Uiteindelijk vond ik de pannenkoekjes ook wel heeeel lekker. Gourmetten vind ik altijd leuk maar één keer per jaar vind ik meer dan genoeg haha.

Zaterdag
2014-12-27 19.06.40
The day after…Dan heb ik het liefst zo veel mogelijk behoefte aan gezond eten haha. En liever kleine porties. Ik had van de gourmet wat bewaard voor vanavond. Ik heb ui, courgette, paprika, mais en tomaat opgebakken en wat roomkaas erdoor gedaan en at er een paar roomkaasvierkantjes bij, ook over van de gourmet. Met mijn guilty pleasure: sashlick (schrijf je het zo?) saus. Hebben we alleen met gourmetten dus ik geniet er nog even van haha.

2 gedachtes over “Dinner Diary week 52

  1. Leuk he gourmetten? Wij doen dat ook alleen als er iets “speciaals” is. Leuk overzichtje, die spinazie pannenkoeken zien er ook lekker uit! Leuke blog heb je, ik volg je nu via bloglovin! XO

Geef een reactie

