The Food(d)iary | Week 51 + 52

2014-12-16 13.27.27
Zo, de eerste keer een diary van twee weken. In plaats daarvan konden jullie al twee dinner diary’s zien. In ben eigenlijk wel tevreden met de verandering, jullie ook? De eerste week van deze diary lijkt voor mij alweer heel ver weg, het was mijn laatste schoolweek voor de vakantie. Aftellen dus! Deze week hebben we klein maar gezellig kerst gevierd, van mij hoeft het niet heel groot! Dit ei hierboven vond ik wel heel kunstig. Ik moest mijn koelkast een beetje leegeten en had nog veel eieren dus kookte er eentje voor op brood, maar hij ging kapot onder het koken en zo zag dat eruit haha

2014-12-16 13.34.02
Gelukkig smaakte hij er absoluut niet minder om! Heerlijk zo’n eitje op brood. Het liefst op een geroosterd boterhammetje met wat mayonaise eronder. Hmmm! Hoe eet jij je ei op brood het liefst?

2014-12-16 13.42.17
Dit is ook één van de dingen die ik heeeeel lekker vind: een (hard) geroosterd bammetje met boter en zeezout. Heerlijk! Is geen beleg voor nodig haha.

2014-12-17 10.06.34
Heerlijk ontbijtje met wat toppings. Geschaafde amandelen vind ik heerlijk omdat ze zo lekker dun zijn en je niet gelijk een hap hebt met een stuk van een noot.

2014-12-17 16.31.50
Ik eet vaak plakjes wortel met roomkaas als ik een beetje trek heb, met veel peper!

2014-12-18 11.56.57
Het is een beetje moeilijk te zien maar het was heel lekker: een rijstewafel met geitenkaas met honing en wat sla. Die geitenkaas met honing heb ik nog nooit gehad en het was eigenlijk ook niet de bedoeling, maar de naturel was uitverkocht en ik had het nodig dus ik moest wel. Wat een ontdekking, heerlijk!

2014-12-18 22.08.14
Guilty pleasure…..Meer zeg ik niet haha

2014-12-21 13.30.51
VAKANTIEEEE! En dat betekent een heerlijke salade om het te vieren. De dressing is trouwens deze dressing met wat yoghurt erdoor. Nog steeds pittig maar ook wat zachter en romiger van smaak.

2014-12-21 17.25.01
Deze foto heeft wat uitleg nodig haha. Ik ging met een vriendin een gingerbread house bakken, althans, dat was de bedoeling. Zoals jullie zien is dat niet helemaal gelukt. Alles ging goed totdat we het deeg uit de koelkast haalde. Het leek wel alsof de gesmolten boter naar boven was gekomen… Even weer kneden dachten we. Nou niet. Het deeg was ontzettend vet (terwijl er écht niet veel boter in ging) en heel kruimelig. We hebben met moeite voor één huisje kunnen bakken en dat smaakte wonder boven wonder erg lekker. Maar het mocht niet baten, het huisje zakje in elkaar…. Ik probeer het echt niet nog een keer haha want wat was de keuken een troep erna…

2014-12-21 17.54.49
We hadden wel veel meer deeg gemaakt dan voor maar één huisje dus de rest hebben we verkruimeld en gebakken, gingerbread kruimels! Omdat alles helemaal mislukt was hebben we alle ingrediënten gemixt en daar deze suikerbommen van gemaakt. Ik kon aan het einde van de dag echt geen suiker meer zien haha.

2014-12-22 14.07.54
Zooo lekker, pindakaas met zeezout. Sowieso vind ik eigenlijk alles met pindakaas lekker maar dit wel héél erg!

2014-12-23 13.29.35
Weer een lekkere salade, zelfde recept als eerder! Blijft gewoon lekker haha.

2014-12-24 13.59.04
Maar pistoletjes zijn ook erg lekker! Vooral meergranen, met lekker veel pitjes. Op pistoletjes neem ik altijd steevast kaas als beleg, deze keer oude geitenkaas. Ernaast nam ik wat plakjes komkommer met hüttenkäse en sweet peppadew pepers, die overigens mn nieuwe verslaving zijn.

2014-12-24 18.13.50
Jullie konden gister al zien dat ik een keer spinaziepannenkoeken had gemaakt met een gegrilde groente salade. Pannenkoeken bakken vind ik altijd leuk, geen idee waarom haha.

2014-12-25 09.21.52
Elke ochtend word ik nog steeds zo blij van mijn zelf gemaakte wiener melange. Ik kan niet zonder!

2014-12-25 10.44.27
Beetje wazige foto maar mijn simpele ontbijtje: kwark met rozijnen en een verkruimeld beschuitje, dat is heel lekker! Geen idee hoe ik er ooit op kwam om het te proberen maar lekker vind ik het wel;)

2014-12-25 22.06.31
Jeugdsentiment: grapefruit! Dat aten mijn zus en ik af en toe, als mn moeder de grapefruits goedkoop genoeg vond. Dan sneden we er een doormidden en gingen we ieder de helft uitlepelen met een lepeltje. Lijkt een heel karwei maar valt mee, ik ben het in ieder geval nog niet verleerd :D

2014-12-26 15.42.08
Met mijn moeder de groenten snijden voor het gourmetten. Lekker veel groenten vind ik altijd veel lekkerder dan al dat vlees eigenlijk….

2014-12-26 16.36.52
Deze reep heb ik onder andere gekregen voor kerst. Ik ben zó benieuwd maar gevaarlijk al ‘ie eenmaal open is….Maar kan niet anders dan lekker zijn!

5 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 51 + 52

    1. Gefeliciteerd dat je in verwachting bent! Gelukkig is ei met mayonaise redelijk gezond, in de zin van geen suikers en veel eiwitten! Heb je nog meer dingen die je nu ineens graag eet?

  1. Hmm ik krijg trek van deze post. Ik ben de laatste tijd ook helemaal “verslaafd” aan pistolets. Lekker met zalm en meloen of met geitenkaas, met spinazie en roomkaas, met alles eigenlijk!

Geef een reactie

