100 (+) Recepten op Thefoodiary!

Wauw, wat een mijlpaal. Intussen heb ik al meer dan 100 recepten gepubliceerd op Thefoodiary. Persoonlijk vind ik het zelf een hele prestatie maar in mijn hoofd zijn het er nog lang niet zo veel, ik heb nog ideeen zat! Net zoals de vorige keren maak ik weer een overzichtje van recepten 76 tot 100. Eigenlijk zijn het er al meer dan 100 (sssst, niet door vertellen!) maar dan komt de volgende 25 er gewoon iets sneller aan ;) Hier vind je recepten 0-25, hier 26-50 en hier 51-75. Vandaag blikken we eens terug op de laatste 25 recepten, ik ben benieuwd!

76

Andijviequiche. Jaaa, deze was heerlijk! In de zomer hebben wij altijd veel te veel andijvie omdat we dat zelf in de moestuin hebben en dan moet je weleens wat anders verzinnen dan alleen maar een stamppotje. Inmiddels hadden we dit recept ook wel een paar keer gemaakt (helemaal niet erg!) maar ik was toch wel blij toen de andijvie op was haha.

77

Pindakaas banaan cruesli. Ja, een cruesli recept. Volgens mij komen er nog wel 5 voorbij haha. Dat zijn echt van die periodes waar ik dan in zit. In middels heb ik hét cruesli recept gevonden die gewoon heeeel erg op de ‘echte’ lijkt en daar stap ik al een tijdje niet meer van af. Maar eerlijk is eerlijk, deze was ook wel heel lekker! Precies goede verhoudingen en niets overheerste.

78

Kip Hawaii. DIT moeten jullie ECHT een keer maken. Het was zooooo lekker! Dit heb ik al veel te lang niet meer gemaakt. Zo lekker en ook heel leuk om het zelf helemaal te maken ipv een pakje of een zakje. Geheimpje: in eerste instantie was ik toen ik dit ging maken gewoon van plan om een zakje te gebruiken, maar ik besloot het gewoon eens te proberen. Zo makkelijk kan het zijn ;)

79

Lentestamppotje met rauwe ham en witte kaas. Dit is een recept uit de Allerhande, van deze zomer. Ik moet bekennen dat dit een gevalletje was: wel lekker, maar niet nog een keer. Ik denk dat het kwam door de soepgroente die er door heen zat. Die hoor naar mijn idee lekker in de soep thuis ;) Het idee was wel heel lekker dus eigenlijk als ik iets vervangends voor die soepgroente zou vinden zou het gewoon écht lekker zijn.

80

Omelet met hüttenkäse, spinazie en tomaten. Dit was echt heel lekker! En eigen tegen mijn verwachtingen in. Heel lekker als lunch maar ook als licht diner als het onwijs warm is. En gezonder kan haast niet!

81

Gezonde komkommersalade. Naast een overschot aan andijvie in de zomer hebben we ook een overschot aan komkommers, maar dan nog 10x erger. Van gekkigheid weten we vaak niet wat we ermee moeten doen. Wat ik al een tijdje wilde maken is zo’n komkommersalade die je in de supermarkt kan kopen, maar dan gezonder. Het was even wat uitproberen maar het is toch gelukt! Super verfrissend en heel lekker.

82

Gezonde kokoskoekjes. Deze koekjes kan ik me nog heel goed herinneren! Ik weet eigenlijk niet precies waarom haha. Eigenlijk hou ik niet heel erg van kokos maar deze smaakten gewoon zo goed bij een kopje thee. Ze zijn krokant aan de buitenant en zacht aan de binnenkant. Normaal hou ik daar niet zo van maar ik vind het bij deze koekjes wel passen, heerlijk!

83

Tomatenrijst met geitenkaasomelet. Dit is ook echt zo’n heerlijk recept dat je één keer maakt maar daarna uit het oog verliest. En waarom?! Want het was echt heeeeerlijk! De rijst maak je eigenlijk als een soort risotti, is wel wat meer werk en heeft ook een beetje oefening nodig (gewoon het vuur niet te hoog zetten!) maar de omelet was zooo lekker. En het paste perfect bij elkaar. Heerlijk voor in de zomer.

84

Gezonde banaanbrownies. En ik was ook in een periode dat ik me helemaal suf bakte met banaan. Deze banaanbrownies waren gewoon heel goed. Meer heb ik er niet aan toe te voegen ;)

85

Broccolisoep met rauwe ham en geitenkaas. Na heel lang uitstellen maakte ik dan eindelijk Broccoisoep! Waarom uitstellen? Omdat ik de enige ben in huis die dat lust(te) en ik het gewoon een beetje onzin vond om een mini pannetje voor mezelf te maken. Een restje broccoli was de uitkomst in dit geval ;) Heel lekker en ik heb het nadien zo veel gegeten dat ik er een tijdje helemaal klaar mee was haha.

86

Gezonde naturel cruesli. Weer een cruesli recept….Maar ik zei al: ondertussen heb ik een nóg beter recept gevonden voor de naturel cruesli ;)

87

Pasta met courgette pepersaus en zongedroogde tomaten. Koken met restjes en weinig ingrediënten kan heel lekker zijn! Dat bewijst deze pasta maar weer eens. Gewoon een simpele saus maar wel gezond door de vele groenten én lekker door de roomsaus. Wat willen we nog meer?!

88

Suikervrij kwarkbrood. Dit was voor mij echt een gokje, want ik vond het recept zó simpel. Maar op elke site met dit stond gewoon precies hetzelfde recept. Scheelt mij weer een hoop krakende hersens. En het was zó lekker, echt, als je niet zo goed kan koken/bakken of je hebt weinig tijd dan moet je dit eens maken. Voor heel de week (als die het red) heb je een gezond tussendoortje.

89

Tunamelt sandwich. Dit weet ik nog zo goed! Ik ging met mijn moeder winkelen en we gingen ergens koffie drinken waar ze adverteerden met een tonijnsandwich, voor een belachelijke prijs! Eenmaal thuis hebben we die zelf eens in elkaar geflanst ;) Heel lekker en een stuk goedkoper ;)

90

Courgettepizza. Deze ga ik heel snel weer eens maken. Ik ben echt DOL op courgette en zou het eigenlijk wel iedere dag kunnen eten. Laat ik ook nog eens dol zijn op pizza. Je kunt wel begrijpen dat dit recept voor mij helemaal het einde was/is ;)

91

Healthy mugcake. Dit was eigenlijk een probeersel. Dan heb ik ’s avonds om 21:00 uur ineens zin om wat te maken. Maar om dan uitgebreid dingen te gaan bakken… Dus ik maakte deze gezonde mugcake. Zoals ik zei, gewoon een probeersel maar het was wel een goed gelukt probeersel! Ondanks dat het anders werd dan ik in gedachten had: ik wilde een hele luchtige mugcake maken maar het werd juist een compacte. En toch heel lekker ;)

92

Tomaat paprikasoep. Dit is echt een recept dat we nog regelmatig maken. Heerlijk! Ook nog eens super gezond en heel snel klaar. Vaak doen wij er nog lekker zelfgemaakte balletjes en vermicelli in, zodat het iets gevulder wordt als diner. Aanrader!

93

Healthy chocolate fudge. Dit recept was écht een schot in de roos. ZO LEKKER! Terwijl het weer één van mijn experimentjes was. De verhoudingen waren gewoon precies goed en ik voelde me al helemaal gelukkig omdat alle ingrediënten super gezond zijn. En het is ook nog eens heel makkelijk en snel ;)

94

Wortelcreusli. Het klinkt heel gek, wortelcruesli, maar mijn gedachte was: als je wortelcake kan maken, waarom dan geen wortelcruesli? Omdat ik toen natuurlijk in die hele cruesli-periode zat werd die gedachte natuurlijk meteen uitgevoerd. En het is net zo lekker als wortelcake, de wortel proef je helemaal niet duidelijk maar geeft wel een zoete smaak. Leuk om te proberen als je uit je comfort zone wil stappen.

95

Vruchtenschelpjes. Jaja, ik ben hier wel heel trots op! Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van taarten en gebak maken omdat het hier in huis niet op komt én we eigenlijk niet aan verjaardagen doen. Maar hiervoor maakte ik een uitzondering. Ze zijn helemaal niet zo moeilijk en zien er super mooi uit (al zeg ik het zelf hihi). Valt ook bij iedereen wel in de smaak ;)

96

Slastamppot met kabeljauwfilet. Dit is eigenlijk een beetje een zomers recept maar daar heb ik vaak geen boodschap aan. Als het lekker is dan is het lekker en maakt het niet uit of het zomer of winter is. Ik had nog nooit een slastamppot gemaakt maar het was echt verrassend lekker! Ik vond het veel lekkerder dan andijvie omdat dit veel zachter van smaak was. De kabeljauw heeft een lekker korstje gekregen doordat je het in de bloem rolt voordat je gaat bakken. Hmmmm!

97

Homemade mueslimix. Perfect als je zelf meer dingen wil gaan maken in plaats van te kopen in de supermarkt. Het leuke hiervan is dat je een écht gevulde mueslimix kan maken zodat je niet hoeft te zoeken naar de vulling.

98

Kleurrijk groentepannetje met rauwe ham. Dit was eigenlijk een onderdeel van één van Jamie’s 15 minute meals maar zó onwijs lekker. Die groenten pasten heel goed bij elkaar en ik werd ook heel blij van de mooie kleuren! Aanrader als je eens wat anders wil proberen.

99

Ongebakken chocolade mueslikoekjes. Het ene recept leidt tot het volgende recept. Deze koekjes heb ik gemaakt met de homemade mueslimix. Simpeler kan niet maar o zo lekker bij een kopje thee.

100

Aardappelsalade van 24 Kitchen. En alweer het laatste recept! Niet het laatste recept dat verschenen is maar die hebben jullie van mij de volgende keer tegoed ;) Deze aardappelsalade vond ik echt heel lekker. Ik zag hem op tv en wist gelijk dat ik die wilde maken, terwijl ik meestal denk van ‘oh, super lekker!’ maar vervolgens het nooit maak. De cervelaat (of chorizo) doet het hem echt. Het geeft zo veel smaak af en maakt de aardappeltjes heerlijk krokant.

Geef een reactie

