Dinner Diary week 1

Zo gek om week 1 te schrijven! Het voelt gewoon als week 53 haha. Deze week was de laatste week vakantie, jammer genoeg. Morgen zit ik weer fris en fruitig (kuch, kuch) in de collegezaal. Gelukkig had ik nog een weekje dat ik thuis kon kokkerellen. Al viel dat op zich wel mee. Een paar dagen restjes en makkelijk, en een paar dagen wel lekker gekookt. Het zal aankomende week wel weer wennen zijn om voor mezelf te koken (en verzinnen). Maar eerst kijken we terug wat ik deze week als avondeten at!

Zondag
2014-12-28 19.04.18
Zondag had ik absoluut geen trek maar ja, iets eten moet je wel. Daarom koos ik voor heel lekker, gezonde en licht verteerbare courgette pizza’s.

Maandag
2014-12-29 18.25.46
Er waren nog geen boodschappen gedaan na kerst dus we hadden werkelijk niets in huis. Moeders had geen trek en ik had dus niks om te koken, dus aten we boerenkool. Aardappels hebben we altijd, net als een pot boerenkool. Eitje erbij en mij hoor je niet klagen. Gelukkig was er nog wat over wat ik mooi in kon vriezen zodat ik dat vandaag weer mee kan nemen naar mijn kamer.

Dinsdag
2014-12-30 18.46.26
Ik had al heel lang het idee om zo’n lekker gevulde boeren omelet te maken. Dat deed in dinsdag! Het was echt verrukkelijk en super simpel. Er ging ui, prei, tomaat en uitgebakken spekjes in. En heel simpel met doperwtjes en worteltjes uit blik erbij, vind ik zo lekker haha. Ik denk de mensen die verse gekookte worteltjes heel lekker vinden (want ik vind dat juist niet) walgen van wortel uit blik haha. Wat er trouwens over was hebben we bewaard en op brood gegeten de volgende dag. Stiekem smaakt het dan nog lekkerder.

Woensdag
2014-12-31 19.17.19
Oudejaarsavond! Geen oliebollen als avondeten want die lust ik niet. Ik had niet zo’n trek en at kibbeling (hoera voor de 35% korting sticker!) en doperwten en wortels die van gister over waren. Ik maakte trouwens mijn eigen sausje voor bij de vis, die echt heerlijk was. En gezond :D Een vette vissaus mis je dan eigenlijk helemaal niet!

Donderdag
2015-01-01 18.47.40
Ook zat ik al heel lang met het idee om gevulde paprika’s te maken. Ik wilde ze vullen met gehakt en een rijstmengsel. Ik had een aantal recepten gelezen waar ze dan het gehakt rul bakten door het rijstmengsel maar ik wilde dat het een echte gehaktvulling werd. Snappen jullie me nog? Het komt er op neer dat ik het rijstmengsel door het rauwe gehakt heb gedaan, en daarmee de paprika’s heb gevuld. Ik was nog een beetje huiverig omdat ik paprika’s wel lekker vind, maar ook weer niet ZO lekker. Maar het was HEEL lekker! De paprika’s waren heerlijk zacht geworden en de vulling was echt perfect. Ik ga er een recept voor jullie van maken!

Vrijdag
2015-01-02 18.28.288
De vorige keer konden jullie al lezen over mijn pasta pesto, en dit was zo goed bevallen dat ik naar een andere variant op zoek ben gegaan. Dat werd er een met broccoli, gerookte kip en een romige pestosaus. Was ook heel geslaagd!

Geef een reactie

