Recept: Gezonde koekjes ontbijtgranen

 photo 2014-06-04124916_zpsd5d7e396.jpg
Volgens mij kan ik er niet meer om heen: ik hou ervan om mijn eigen ontbijtgranen te maken. Jullie hebben al een aantal cruesli recepten kunnen zien klik klik klik klik. Maar om eerlijk te zijn, het kwam een beetje mijn neus uit. Niet de cruesli zelf, maar het maken ervan. Ik kwam op een geniaal idee: cookie cereal!

Zoals ik net al zei: de ‘normale’ cruesli kwam een beetje mijn neus uit. Ik heb nu al zo veel variaties gemaakt en allemaal zijn ze écht lekker hoor, maar je wilt ook een keer wat anders. Ik heb geen idee hoe ik er op kwam maar ineens dacht ik: waarom geen koekjes als ontbijt? Want dat is mijn idee achter deze cereal, het klikt bijna te mooi om waar te zijn. En ik zal je vertellen: dat is het ook. Je hebt gewoon écht het idee dat je een stukjes koek zit te eten!

Maar ik zou Susanne niet zijn als zeg: wel een gezond koekje alstublieft! Dat recept kon je hier al vinden. En dit heb ik ook als uitgangspunt gebruikt. Het werkte perfect! Het eerste recept was gelijk raak. Ik ben ondertussen dol geworden op mijn nieuwe uitvinding. En dat zonder schuldgevoelens, het is zelfs gezond!

 photo 2014-06-04124814_zps687b2b82.jpg

Benodigdheden voor een klein potje:
50 gram havermout
Zout
Bakpoeder
Theelepel kaneel of koekkruiden
30 gram noten (meer kan altijd!)
5 ml olie
15 gram boter
25 gram stroop
10 gram suiker

Bereidingswijze:
• Verwarm de oven voor op 175ᵒC. Meng de natte ingrediënten in een kom en doe de droge ingrediënten erbij. Maak er een gigantische koek van en bak deze 10/15 minuten in de oven. Breek deze in stukjes en bak deze nog een keer 5 minuten. Laat goed afkoelen en klaar is je koekjesontbijt!

6 gedachtes over “Recept: Gezonde koekjes ontbijtgranen

Geef een reactie

