Dinner Diary week 2

Alweer een dinner diary van week 2 dit jaar! Deze week heb ik eigenlijk vooral heel makkelijk gegeten. Aankomende week heb ik tentamens dus na én school én leren op een dag had ik geen zin om uitgebreid (zover je dat dan doet voor jezelf) te koken. Daarom vooral simpele dingen, maar die zeker niet minder lekker zijn! Heerlijk vind ik het om dan in een kwartiertje klaar te zijn. Zullen we kijken naar wat ik deze week heb ’s avonds heb gegeten?

Zondag
2015-01-04 19.11.56
Zondag werd ik weer naar mijn kamer gebracht door mijn ouders. Heel fijn! Eigenlijk was met het ov geen optie omdat ik zoveel spullen had in verband met de vakantie. Ik haalde een portie sherperds pie uit de vriezer, want die had ik in de vakantie gemaakt maar ik was de enige die het lekker vond….., bakte wat uien erbij en klaar is kees! Ik had trouwens niet gedacht dat een schotel met aardappelpuree nog zo lekker zou blijven uit de vriezer!

Maandag
2015-01-05 18.34.38
Ik was eigenlijk van plan om een spinaziepannenkoek te eten, gevuld met nog meer spinazie (word je sterk van!), geitenkaas en tomaatjes. Maar eigenlijk had ik daar helemaal geen zin in. Wel had ik zin in de spinazie en maakte ik er een sausje van voor bij ravioli die ik nog in de vriezer had. En het was zooooo lekker! Ik denk dat ik het nog en receptje van maak was het was letterlijk in 10 minuten klaar, ideaal studentenvoer haha.

Dinsdag
2015-01-06 18.55.38
Vandaag ook weer makkelijk: broccoli met gebakken uien en een vegakroket. Ik had al een tijdje geen broccoli meer gegeten en aangezien het mijn favoriete groente is, vond ik het wel weer tijd worden. Broccoli en de vegakroket zijn echt de ideale combinatie!

Woensdag
2015-01-07 18.48.09
En ook woensdag had ik eigenlijk wat anders op de planning staan: een omelet gevuld met broccoli, geitenkaas en tomaatjes. Daar had ik ook geen zin in dus besloot ik weer een rijstprutje te maken. Mijn favoriet! Ik kan het iedere dag wel eten haha. Deze was met rijst, broccoli, wortel, ui, kaas en in plaats van vlees had ik pompoenpitten. Weer eens een andere versie maar wel heel lekker!

Donderdag
2015-01-08 18.45.15
Een ander favoriet maaltje: gebakken ei, aardappeltjes en sla. En dan wel een spiegelei want dan kun je de aardappeltjes erin dopen haha.

Vrijdag
2015-01-09 18.30.29
Vrijdag weer thuis eten! Normaal vraagt mijn moeder wat ik wil eten maar door de drukte was zij en ik het vergeten. Dus werden het restjes. Een omelet gevuld met chinese groente en gerookte kip. Erbij een paar aardappeltjes. Was lekker maar de vulling was wel erg zout! Kwam denk ik doordat en de gerookte kip zout is en de ketjap natuurlijk ook erg zout is.

Zaterdag
2015-01-10 18.40.50
Ineens had ik er zin in: mama’s macaroni! Vroeger écht mijn favoriete maaltje. Maar eigenlijk ook zó slecht haha. Namelijk van smac (gaan er al mensen gruwelen? haha), ketchup, kaas en macaroni. Ik heb het wel iets gezonder gemaakt door prei toe te voegen en in plaats van alleen ketchup te gebruiken, heb ik tomatenblokjes gebruikt. En het was heerlijk! Echt weer jeugdsentiment haha. Iedereen vond het lekker was de pan was schoon leeg en iedereen had nog wel een schepje extra genomen. Dat zien we graag!

Geef een reactie

