The Food(d)iary | Week 1 + 2

2014-12-29 14.30.51
Gister was al de tweede dinner diary van dit jaar, dit is pas de eerste fooddiary! Ik moet zeggen dat ik de ene week veel meer foto’s heb gemaakt dan de andere week. De oorzaak: tentamens. Ik kwam erachter dat ik afgelopen week een paar dagen zelfs alleen maar een foto van mn avondeten heb gemaakt… Daarbij komt dat je hongerig wordt van leren en je dan gewoon NU wil eten haha. Ik kan haast niet meer geloven dat deze onwijs lekkere tosti ik nog at in 2014… Tijd gaat nu al snel! Kijken jullie mee naar de foodfoto’s van de afgelopen twee weken?

2014-12-30 13.59.05
Ik werd ineens echt kotsmisselijk, zelfs zo erg dat ik het idee had dat ik moest spugen, en dat heb ik werkelijk al meer dan 10 jaar niet gehad. Ik wijt het aan het maandelijkse feestje want na een uurtje was het gelukkig weer over. Toch lunchte ik lekker licht! Een boterham in stukjes gesneden doet me altijd aan vroeger denken haha

2014-12-30 18.11.50
Preparing a meal! En wel een heel lekker gevuld boeren omelet. Heerlijk! Dat eigenlijk zo iets simpels zo lekker kan zijn. De restjes zijn bewaard om de volgende dag nog op te eten. Stiekem is het dan nog lekkerder!

2014-12-31 10.17.02
Mijn nieuwe verslaving: grapefruit! Doet me ook aan vroeger denken. Dan kregen mijn zus en ik een halve grapefruit af en toe en dat was écht feest. Ik lepel het vruchtvlees er altijd uit. Kost wel wat pijnlijke ogen van het sap dat eruit schiet maar dat heb ik er wel voor voer ;)

2014-12-31 11.01.08
Jaja, zelfs nu twee weken later vind je nog een foto van een oliebol terug, en wat voor een oliebol: een speltoliebol! Ik lust echt geen oliebollen maar mijn moeder nam deze mee van de AH en ik kon het niet laten om even te proeven. Ze waren heel rijk gevuld met van alles en nog was maar ik moet toegeven: het was niet vies. Lekker ook niet, maar het leek redelijk op een brood achtig iets. Beter dan normale oliebollen in ieder geval!

2014-12-31 13.48.56
Je ziet het niet zo goed maar: pindakaasoverload! Ik wil nu in het nieuwe jaar echt minderen met pindakaas eten. Jullie zullen wel denken: is toch super gezond?! Ja is ook zo, maar mijn vinger/mes beland meer in de pot en in mijn mond dan op mijn boterham, en dat vind ik niet zo oké. Dus ik nam het er nog even van!

2015-01-01 10.54.20
En een gewoon heel simpel ontbijtje, maar zeker niet minder lekker!

2015-01-01 14.14.40
En natuurlijk weer een salade als lunch! Als ik dan thuis ben dan moet ik dat gewoon een keer eten!

2015-01-01 18.43.02
En mensen, dit was zoooooo lekker! Echt, ik had het totaal niet verwacht. Het zijn gevulde paprika’s met een gehaktmengel met onder andere rijst en paprika erin. Ik vind paprika wel lekker, maar niet zo’n heel stuk. Toch wilde ik het een keer proberen. De paprika’s waren heerlijk zacht geworden in de oven en de vulling was ook precies zoals ik me had voorgesteld. Echt verrukkelijk! Ik was super trots haha.

2015-01-01 18.47.40
Ik at het lekker met een salade erbij… Krijg er gelijk weer zin in haha.

2015-01-01 21.55.04
’s Avonds vind ik het heerlijk om een stukje chocola te eten, maar soms wordt een stukje een paar stukjes meer…. Gewoon extra pure chocola eten, dan heb je aan één stukje genoeg! Van het merk Lindt is mijn favoriet.

2015-01-02 13.21.25
Weer een lekkere random lunch: bammetje met kaas en een cracker met hüttenkäse, komkommer en peppadew pepertje. Die zijn pittig, maar ook zoet. Je staat er in ieder geval niet in brand van!

2015-01-03 12.23.39
Mijn moeder had van mn zus voor kerst een kaascracker assorti gekregen van de lidl. Het lekkerst had ze voor het laatst bewaard: de geitenkaassoesjes. Eerst dat ik: hmm, wel lekker maar best wel heftige smaak. Maar daarna had ik toch: ik wil meeeeer! Toch wel erg lekker dus haha.

2015-01-03 17.40.39
Ik was weer eens aan het experimenteren met bakken. En dat mislukt weleens… Ik weet niet eens meer precies wat het moest voorstellen maar het was in ieder geval met banaan en het was niet lekker. Leuk is anders maar dat weet je als je gaat experimenteren, dat kan weleens anders uitpakken. Volgende keer weer meer geluk!

2015-01-03 19.06.11
Een super simpele en super gezonde pasta als diner. Als je de pasta al gekookt hebt is het letterlijk in 5 minuten klaar. En super gezond! Ik denk dat ik hier wel een receptje van ga maken.

2015-01-04 13.58.34
Ik heb me heel de vakantie ook gek gegeten aan duits brood, oberlander om precies te zijn. Ik vind dat zo lekker! Het liefst met kaas. Hier had ik er een met geitenkaas en erbij nog wat komkommertjes met hüttenkäse.

2015-01-05 10.52.29
En dan begint school weer….Gelukkig hoefde ik maandag en pas laat te beginnen en duurde de les welgeteld 45 minuten. Vind ik niet erg haha. Ik at voor het eerst mango uit de vriezer. Dat was heel lekker! Ik vond hier de lagen wel mooi uitkomen haha.

2015-01-05 15.35.30
Boodschappen! Best gezond, of niet?!

2015-01-06 13.50.28
Lekker lunchen met een speltbrood en mini roggebroodjes. Dat zag ik liggen en ineens had ik er zin in. Heel lekker met kaas of met boter en zeezout.

2015-01-07 15.17.15
Thuis van school en HONGER! Ik nam eerst een kopje groene thee en erbij een rijstwafel die ik voor het eerst ooit had belegd met noten en pitten. Geen idee hoe ik erop kwam maar lekker was het wel!

2015-01-11 10.38.21
En de laatste foto alweer: mijn feestontbijtje. Je moet jezelf af en toe eens kietelen toch?! ;)

2 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 1 + 2

Geef een reactie

