Recept: Jamie’s Turkse Pizza’s

2014-08-27 18.21.27
Op welke blog of receptensite je ook kijkt: Jamie’s turkse pizza’s zie je overal. En dat is vast niet voor een reden dacht ik. Tijd om ze zelf een keer te maken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een ‘echte’ Turkse pizza heb gegeten. Waarom? Omdat het gewoon niet iets is wat me trekt. Ik zie het eigenlijk als een ongezonde vette hap. En ik hou niet eens van vlees. Het fijne aan als je ze zelf maakt is dat je het naar je eigen smaak kan aanpassen en de hoeveelheden ook. Ondanks dat ik echt geen fan ben van gehakt, vond ik me deze Turkse pizza’s een succes!

2014-08-27 18.22.10

En dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht. Ik ga het zeker nog eens maken. Het was heel makkelijk en snel te maken met weinig ingrediënten. De ingrediëntenlijst heb ik wel aardig ingekort van het origineel omdat ik het gewoon anders alsnog te duur vond worden. Ik ben helemaal fan van dit recept! Als je helemaal niet zo goed kan koken maar toch eens indruk wil maken, probeer dit eens ;)

Benodigdheden voor 3-4 personen
6 wraps
300 gram (mager runder) gehakt
1 blikje tomatenpuree
Scheutje water
Peper, zout, paprikapoeder en sambal
Optioneel: geraspte kaas
Sla
Tomaat
Komkommer
Rode ui
Evt dressing/(knoflook)saus

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 200ᵒC. Rul het gehakt in een pan met de peper, zout, paprikapoeder en sambal. Doe de tomatenpuree erbij en bak dit 2 minuten mee. Doe een scheutje water erbij zodat het mengsel minder compact wordt.
•Verdeel het gehaktmengsel over de wraps en verdeel dit tot aan de randen, anders verbranden deze in de oven. Je kunt er geraspte kaas nog overeen strooien, maar dat is optioneel.
•Doe de tortilla’s 5 minuten in de oven. Maak ondertussen de salade klaar door de sla, komkommer, rode ui en tomaat te snijden.
•Haal de turkse pizza’s uit de oven en verdeel de salade erover. Maak eventueel nog af met dressing of knoflooksaus. Eet smakelijk!

2014-08-27 18.16.45

2014-08-27 18.20.45

2014-08-27 18.24.16

Geef een reactie

