Dinner Diary week 3

Zo, er is weer een week voorbij. En wat een week… Een week met waarin ik in 2 dagen ‘even’ 4 tentamens erdoorheen moest knallen. Aan de ene kant is daardoor de week snel gegaan, maar aan de andere kant ook weer langzaam. Doordat ik maar 3 dagen op mijn kamer zou eten heb ik geen boodschappen gedaan en deed ik het dus met restjes en dingen uit de vriezer. Erg spectaculair of heel lekker uitziend (want lekker was het wél) is mijn avondeten dus niet. Thuis ben ik natuurlijk weer heerlijk aan het koken! Kijken jullie mee naar wat ik afgelopen week ’s avonds gegeten heb?

Zondag
2015-01-11 19.38.30
Weer aangeland op mijn kamer en even snel wat in elkaar flansen omdat ik er pas rond 19:30 was. Ik maakte een roerei met kipfilet, een blikje met een mix van erwten, mais en paprika (alhoewel die erg ver te zoeken was) en smolt er een plakje kaas overheen. In 5 minuten klaar, gezond en heerlijk! Ik heb zitten smullen ;)

Maandag
2015-01-12 18.43.38
Tsja, als je het zo ziet kan het werkelijk van alles zijn haha. Maar het is een stuk sheperd’s pie uit de vriezer met wat gebakken uitjes en kaas. Heerlijk is het om het alleen in de oven te doen voor een half uurtje en ondertussen gewoon kunnen leren!

Dindag
2015-01-13 18.41.08
Ik moet zeggen van alle maaltijden dit wel de meest creatieve was haha. Het is een stukje quiche, althans, wat er van over is. Het bleef namelijk plakken aan het stukje aluminiumfolie wat eronder zat toen ik het in de oven deed… De quiche zat vervolgend overal behalve op mijn bord haha. Erbij had ik een restje broccoli, wortel ui met gesmolten kaas erover. Het ziet er werkelijk niet uit maar lekker was het wel! Dit is trouwens de eerste keer dat ik quiche uit de vriezer heb gegeten en ik vond het prima smaken, niks mis mee. Weet ik ook weer voor de volgende keer!

Woensdag
2015-01-14 18.36.46
Home sweet home! Tentamens overleefd (ongeveer dan…) Mam had aardappel anders gemaakt met broccoli. Aardappel anders is volgens mij zo chemisch en ongezond als een ik-weet-niet-wat, maar lekker is het af en toe wel. En natuurlijk broccoli, mijn favoriete groente!

Donderdag
2015-01-15 18.35.59
Ik heb heerlijk staan koken! Ik had op verschillende websites iets gelezen over geroosterde spruitjes dus ik besloot die eens te maken, 2 varianten zelfs. De één met honing-mosterd en de ander met citroen en Parmezaanse kaas. De honing-mosterd vond ik persoonlijk het lekkerst. Heel gek was het om zo spruitjes te eten, want er bleef haast niks van over zo erg krompen ze haha. Erbij maakt ik gebakken aardappelen met ui en cervelaatworst in stukjes. Iedereen heeft gesmuld!

Vrijdag
2015-01-16 18.29.29
Het is o-zo simpel, maar gewoon onwijs lekker: kipsalon!. Al een hele tijd niet gegeten dus het smaakte dubbel zo lekker. De kipfilet was ook heel goed gelukt en heerlijk mals gebleven!

Zaterdag hoort er normaal bij maar ik ben er heel de avond niet waardoor jullie zaterdag van mij nog te goed hebben! Ik ga bij een vriendinnetje dr verjaardag vieren en we gaan gezellig gourmetten. Heb er zin in!

Een gedachte over “Dinner Diary week 3

  1. Aardappel Anders zal inderdaad wel niet supergezond en clean zijn, maar lekker is het wel! Al jaren niet gegeten trouwens…

Geef een reactie

