Recept: Mexicaanse quesadilla’s

2014-10-04 18.36.39
Als er iets al heel lang op mijn lijstje stond van wat ik nog eens wil maken, waren dat quesadilla’s wel. Heel simpel gezegd zijn het eigenlijk Mexicaanse tosti’s. Oftewel twee wraps op elkaar met een vulling en veel kaas, onder de grill vandaan. Helemaal niet zo moeilijk, maar waarom duurde het dan zo lang voordat ik het eindelijk maakte? Gevalletje te veel recepten in omloop. De één doet het met kip, de ander vegetarisch, weer een ander doet het zus en ga zo maar door. Ik zag werkelijk waar door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk is het (natuurlijk) allemaal goed gekomen en heb ik super lekkere quesadilla’s gemaakt!

En wat is uiteindelijk het recept geworden? Nou, eigenlijk een zelf verzonnen recept. Ik ben gewoon in mijn comfort zone gebleven. Wat betekent dat ik een tomatensaus heb gemaakt met paprika, ui, maïs, kidneybonen, eventueel courgette, ….. en cheddar kaas. Dit is echt mijn oude vertrouwde sausje dat ik overal voor gebruik: in een ovenschotel met tortillachips of gevulde courgette met ei.Ik gebruik het overal voor en het smaakt ook nog eens altijd goed. En nu dus ook! De trick bij quesadilla’s is wel om veel kaas te gebruiken, anders is het ook geen ‘tosti’ natuurlijk ;) Heerlijk comfort food en wat mij betreft een blijvertje!

Benodigdheden voor 4-5 personen
8 wraps
2 kipfilets
Zout, peper, 1 tl paprikapoeder + ½ tl chilipoeder
1 courgette
1 paprika
1 ui
1 klein blikje kidneybonen
1 klein blikje maïs
1 blikje tomatenpuree
100 ml water
4 plakjes (cheddar) smeltkaas
100 gram geraspte kaas
20 gram gesmolten boter

Bereidingswijze:
•Snij de kipfilet in hele kleine blokjes. Breng de kip op smaak met zout, peper, paprikapoeder en chilipoeder. Snipper de ui en snij de courgette en paprika in kleine blokjes.
•Verwarm wat olijfolie in een hapjespan en bak de kipfilet in 5 minuten gaar. Doe de ui, paprika en courgette erbij en bak deze 5 minuten mee. Doe de maïs en kidneybonen erbij en verwarm deze kort mee.
•Doe de tomatenpuree en water erbij en laat het geheel 10 minuten op een laag vuurtje pruttelen. Breng eventueel nog op smaak met peper en zout.
•Smeer 4 wraps in met gesmolten boter en bak deze aan de beboterde kant in een pan goudbruin en krokant op een laag vuurtje. Dit duurt ongeveer 3 minuten. S
•Smeer nu de andere wraps in met boter leg deze met de beboterde kant in de pan (één voor één ga je de quesadilla’s maken). Verdeel wat van de saus erover, doe er een plakje smeltkaas op en verdeel ¼ van de geraspte kaas erover. Doe de ‘gebakken’ wrap erop en bak de quesadilla in 8 minuten op ene laag vuurtje goudbruin. Herhaal dit nog 3 keer.
•Snij de quesadilla’s in vieren en serveer eventueel met een frisse salade.

Een gedachte over “Recept: Mexicaanse quesadilla’s

Geef een reactie

