Dinner Diary week 4

Wat een heerlijke week! Tentamens achter de rug en geen hertentamens dus was heel deze week vrij en dus lekker thuis! Ik heb werkelijk elke dag gekookt, vond ik heel leuk en mijn moeder had er absoluut geen bezwaar tegen ;) Ik heb ook weer een hoop nieuwe dingen gemaakt dus ik kan weer een hoop schrijven. Deze week at ik vooral heel lekker maar jammer genoeg ook één keer absoluut niet… Kijken jullie mee naar mijn dinner diary?

Zondag
2015-01-18 18.58.45
Zondag had mijn moeder de allerlekkerste tomaat-paprikasoep gemaakt. Deze keer niet met gehaktballetjes en vermicelli zoals normaal, maar dit keer met tortelinni. Smaakte super lekker! Ik vind het altijd lekker om nog wat geraspte kaas eroverheen te doen. Klinkt heel raar maar dat smelt dan zo lekker!

Maandag
2015-01-19 18.37.58
Soms heb je weleens iets in je hoofd en mislukt het volledig. Dit was zo’n gevalletje. Komt gelukkig niet vaak voor maar leuk is het niet. Ik wilde een gezondere versie maken van een chicken Alfredo pasta. Maar op een één of andere manier was het gewoon niet lekker, terwijl er eigenlijk helemaal niets bijzonders in ging. Jammer!

Dinsdag
2015-01-20 18.11.33
Dinsdag kwam mijn zus langs en bleef ook eten. Zoals altijd mag zij dan kiezen wat we eten. Eigenlijk hoeven we het niet te vragen want het antwoord is standaard: risotto! Het was voor mij ook weer een hele tijd geleden dus ik vond het zeker niet erg. Courgette in risotto is mijn favoriet!

Woensdag
2015-01-21 18.35.400
Oh jongens, dit was zooooo lekker! Gelukkig na de blunder van maandag een probeersel dat wél goed uitpakte. Het is een Mexicaanse lasagne, gemaakt van tortillawraps. Met een heerlijke cheddarsaus. Er was nog een stukje over en die heb ik gelijk ingevroren. Recept zal zeker een keer verschijnen!

Donderdag
2015-01-22 18.57.166
Ook iets dat al heel lang op mij lijstje stond: gevulde puntpaprika’s. Ik vulde ze met een mengsel van rode ui, geitenkaas, pesto en spekjes. Omnomnomnom! Heerlijk was dit weer. Ik ga zeker verder experimenteren met gevulde paprika’s, zo veelzijdig!

Vrijdag
2015-01-23 18.37.11
Vrijdag was het tijd voor een hollands prakje: spitskoolstamppot. Was ook weer een hele tijd geleden. Smaakt altijd! Ik neem er altijd een gekookt eitje bij (en ontleed het haha) en een heel klein stukjes worst, voor de smaak, want ik hou daar niet zo heel erg van.

Zaterdag
2015-01-24 18.47.59
Weer iets heeeeel lekkers: gnocchi schotel. Ik had dit al een keer eerder gemaakt en toen vond ik het ook zo lekker, maar ik had de precieze hoeveelheden niet opgeschreven. Dus om het recept te willen delen moest ik het nog een keer maken zodat ik de hoeveelheden kon opschrijven. Vond ik helemaal niet erg want het smaakte gelukkig net zo lekker als de vorige keer.

Geef een reactie

