The Food(d)iary | Week 3 + 4

2015-01-12 22.09.22
Wat een twee weken! Aan de ene kant stressvol door de tentamens, maar aan de andere kant ook weer heerlijk relaxt door de 1,5 week vrij daarna! En daar heb ik echt van genoten. Ik heb volgens mij meer gekookt dan ooit haha. Ik heb veel nieuwe dingen geprobeerd en (bijna) allemaal was het een succes. Ik ben dus ook weer even zoet met schrijven. Ook heb ik natuurlijk weer wat food foto’s voor jullie gemaakt! Hierboven een late-night snack: kwark, banaan, kokos en honing. Ik las dat banaan en kwark hielpen voor het slapen en dat kon ik wel gebruiken met de tentamens in zicht haha.

2015-01-13 13.59.36
Op mijn kamer genoot ik van een pitatosti. De kaas droop er zo uit haha. Af en toe vind ik een tosti heel lekker, maar niet té vaak.

2015-01-14 14.48.27
Daarna even geen foto’s gemaakt want ik had het gewoon zo druk met mijn tentamens, 4 in twee dagen. Maar dan was ik wel gelijk klaar. Ik kon dan ook niet wachten om halverwege de weel naar huis te gaan. Voor in de trein kocht ik een thee bij de broodzaak. Ik vind het eigenlijk veel te duur, 1.80 volgens mij, voor en kopje gekookt water, maar af en toe mag het van mezelf.

2015-01-14 14.50.59
En ik had ook nog een lekker broodje met gekookt ei gemaakt. Ik eet al wat vaker gekookt ei op brood en dat bevalt prima!

2015-01-16 13.55.15
Thuis dus lunchen met een salade! Dit keer in plaats van kipfilet tonijn uit blik. Heel anders maar ik moet zeggen: ook heel lekker!

2015-01-16 17.50.57
En natuurlijk weer lekker aan het koken. Hier ben ik een kipsalon aan het maken, die overigens suuuuper lekker was. De kipfilet was, ondanks dat ik hem in de pan had gebakken, heerlijk mals gebleven. Ik heb nu een paar trucjes om de kipfilet mals te maken en ik denk dat ik daar wel een blogje over ga maken. Blijft altijd de vraag hoe je kipfilet mals kan maken!

2015-01-17 14.03.50
Lunchen! Ik had niet zo’n trek dus at één duitse boterham en wat plakjes komkommer met hüttenkäse. Ik had de ene helft van de boterham met oude geitenkaas en de andere helft met boter en zeezout.

2015-01-18 10.51.35
Een probeersel dat ik had gevonden op internet: breakfast cookie van havermout. Ziet er niet zo lekker uit maar ik moet zeggen, ondanks dat ik niet van warme havermout hou, dat het best lekker was. Ik ga het nog wel een keer proberen en hier en daar wat aanpassen zodat ik er een recept van kan maken.

2015-01-18 14.16.54
Lunchen met pannenkoekjes! Ik had appelpannenkoekjes gemaakt van appelringen en banaan havermout pannenkoekjes. Allebei suuuper goed gelukt en heel lekker. Ik at die van banaan met kwark en nog wat extra banaan en één van appel met kwark en rozijnen. Moet ik veel vaker doen!

2015-01-18 21.56.53
Deze vond ik nog in de kast: van die kerstballen van chocolade. Heerlijk om telkens zo’n stukje af te breken haha. Jammer genoeg waren dit de laatste twee. Gelukkig komen de paashazen die nu weer langzaam komen op hetzelfde neer.

2015-01-19 15.44.39
Een verzoekje van mijn moeder: hartige muffins. Geen probleem! Dit keer weer een tikkeltje anders, namelijk met een ‘core’ van kaas. Super goed gelukt (al zeg ik het zelf). En moeders was weer blij haha.

2015-01-19 17.57.25
Heel slim van Iglo. Op de voorkant stond: in handige deelblokjes. Dat is handig dacht ik, want ik wist niet precies hoeveel ik nodig zou hebben. Wat bleek, ze hadden het pak in wee stuks verdeeld, en één pak in twee mega blokken. Die ook nog eens aan elkaar vast zaten. Niet handig!

2015-01-19 13.38.09
Weer een salade! Ik ben de afgelopen helemaal weer gek op de gerookte kip appel salade. Heerlijk fris en zoet. Ik hou echt van de combinatie hartig en zoet.

2015-01-21 16.26.41
Ik maakte weer een pot cruesli. Jullie begrijpen wel dat het niet lang duurde voordat hij leeg was ;)

2015-01-20 09.56.31
Een heerlijk ontbijtje: zelfgemaakte cruesli, kwark, kokos en honing!

2015-01-22 14.03.47
Ik ging met een vriendinnetje winkelen en ze stelde voor om bij Happy Italy te lunchen. Prima! Ik had er nog nooit gegeten maar wel veel over gehoord/gelezen. En ik ben ook verkocht! Ik had een caesar salade. Ik schrok me eerst rot hoe groot het portie wel niet was haha, lekker was hij wel! Normaal ga ik als ik met mijn moeder bij de v&d wat eten wat gewoon even duur is. Ik weet waar wij voortaan gaan lunchen!

2015-01-23 14.13.24
Oké, dit is echt typisch wat voor mij…. Korstjes apart eten. En vooral omdat ik het geroosterd heb ziet het er zo gek uit. Doe ik ook alleen maar als ik thuis ben hoor ;)

Geef een reactie

