TIP Philadephia zongerijpte tomaat

2014-10-17 17.01.05

Philadephia komt eens in de zoveel tijd met een nieuwe smaak. Hoewel ik zelf niet echt fan van van Philadelphia op brood, kan ik het niet laten om nieuwe smaken te proberen. Deze keer was ik wel heel erg benieuwd hoe deze nieuwe smaak Zongerijpte tomaat zou smaken. Ik ben namelijk gek op zongedroogde tomaten in gerechten en ben benieuwd naar de combinatie met philadephia!


Buitenkat

Toevallig heeft deze smaak ook bet ook de nieuwe verpakking van philadephia, die ik heel erg mooi vind. Het heeft meer kleur, je ziet hieraan sneller welke smaak het is en het ziet er iets gestroomlijnder uit. Alle soorten phildelphia met smaken zijn eigenlijk light varianten, zo ook deze zongerijpte tomaat. Het is wel een kleiner kuipje, er zit maar 125 gram in. Voor mij geen probleem maar je betaald er wel dezelfde prijs voor als de andere smaken in een groter kuipje. Op de voorkant staan heerlijke sappige zongerijpte tomaten, ik krijg er al zin in!

Binnenkant
2014-10-17 17.02.32
Als ik de deksel eraf haal en het folietje opentrek zie ik een zalmkleurige spread, met wat stukjes zongedroogde tomaat hier en daar. Ik weet niet wat ik ervan verwacht had maar ik vind het wel een verrassende kleur, ik denk dat ik meer rood had verwacht. Eigenlijk is het wel logisch omdat als je rood gaat mengen met de witte roomkaas, er deze kleur uitkomt ;)

Proeven
2014-10-17 17.04.37
En nu natuurlijk het belangrijkste: de smaak! Ik ben heel erg benieuwd en wil haast gewoon een hapje nemen maar ik doe het netjes en smeer het op een toastje. Zoals ik ben philadephia gewend ben smeert het goed uit en is de roomkaas heerlijk romig, niet te dik en niet te dun. Maar hoe is de smaak nou? Even wennen eigenlijk! Je proeft het frisse en het romige van de roomkaas en ergens iets zoetigs van de zongerijpte tomaat, maar je herkent ook wel de zongerijpte tomaat smaak erin terug. Apart maar wel lekker!

Eindoordeel:

Ik vind de smaak even wennen en het is niet dat ik ineens dit op brood ga eten, maar ik vind hem net zo oké als de andere smaken. Je kunt de smaak wel goed definiëren en dat vind ik erg belangrijk. Als je fan bent van roomkaas met smaakjes zou ik deze zeker eens proberen ;)

Een gedachte over “TIP Philadephia zongerijpte tomaat

Geef een reactie

