Dinner Diary week 5

Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit volgens mij de saaiste dinner diary is tot nu toe. En school is daarvan de oorzaak. Ik had projectweek wat zacht gezegd niet leuk was en ik was elke dag van half negen tot half zes van huis. Voor een student is dit veel en tel daarbij de nodige stress bij op en je bent kapot al kapot na één dag. Dus wat doe je dan: heel makkelijk eten. Gelukkig had ik de lange dagen en de stress al voorzien en had ik al dingen uit de vriezer gehaald en wat van thuis meegenomen. Dat scheelde een hoop, maar levert niet de mooiste foto’s op haha. Ben je toch benieuwd geworden?

Zondag
Zondag was de laatste dag van mij heerlijke 1,5 weekje vrij. En ik ben glad vergeten een foto te maken. Maar het was een rijstprutje, vergelijkbaar met wat ik dinsdag at. Het welbekende ‘rijstprutje’.

Maandag
2015-01-26 18.57.09
Toen ik maandag thuis kwam was ik heel blij dat ik allemaal dingen zou eten deze week die in 10 minuten klaar zouden zijn. Want wat ik was ka-pot. Ik had een restje gnocchi schotel meegenomen die we zaterdag aten. Wat kaas erover en hoppa in de magnetron.

Dinsdag
2015-01-27 18.53.58
Dinsdag ging het fornuis wel even aan voor het welbekende rijstprutje. Dit keer met spinazie, wortel, ui, kipfilet en kaas. Ik vond 10 minuten alweer lang genoeg haha. Ik ben er wel achter dat als je moe bent en trek hebt, het weinig uitmaakt wat je eet. Als het maar eten is. Had ik nooit eerder eigenlijk.

Woensdag
2015-01-28 18.39.04
Dinsdag had ik onder het koken alvast wat macaroni gekookt voor vandaag. Pastasaus had ik uit de vriezer. Alles in een ovenschaaltje, even husselen, kaas erover en 30 minuten in de oven. Ook weer makkelijk, gezond en heel lekker! Sorry voor de niet-lekkere foto, hoe kan je dit eigenlijk lekker op de foto zetten?!

Donderdag
2015-01-29 18.44.10
Het eind van de vreselijke week was in zicht, nog even doorzetten! Ik had puntpaprika’s meegenomen die we thuis overhadden. Die vulde ik met een Mexicaanse saus van gehakt, bonen, mais en paprika. Uit de vriezer natuurlijk ;) Plakje cheddar smeltkaas erover en weer 30 minuten in de oven. Gemakt dient de mens in dit geval ;)

Vrijdag
2015-01-30 18.32.13
Eindelijk thuis! Mijn moeder kan amper staan door een blessure en mij kon het niks schele wat we aten, zo kapot was ik. Het werd een makkelijk maaltje met doperwten en wortelen, gekookte aardappelen en knakworstjes. Ik eet eigenlijk nooit knakworstjes maar vond het best lekker!

Zaterdag
2015-01-31 18.55.19
Ik had zoooo’n zin in pizza. Wat een week slecht (lees: weinig) eten wel niet met je doet. Je hunkert overal naar als de stress over is. Dus ik heb 3 verschillende soorten pizza’s gehaald. Weer eens wat andere smaken dan normaal. Als alleen ik namelijk pizza eet, dan kies ik steevast voor de mozzarella pesto ristorante van dr oetker. Omdat ik weet dat het lekker is. Nu aten we met zn 3 pizza dus als er één smaak wat minder was, is er altijd nog genoeg keus. Slim hè?! Anyway, je ziet een piccolini Hawaii, casa di mama tonno en ristorante formaggi & pomodori. Een nieuwe favoriet ertussen? Nee, maar ik weet nu wel dat de ristorante bodem ik het lekkerst blijf vinden, maar tonijn als beleg verrassent lekker is! Dit was trouwens niet alles wat ik at hoor ;)

Aankomende week ben ik van plan om meer te gaan koken, dus hopelijk dan weer wat meer interessante maaltijden!

Geef een reactie

