Recept: Pan tortilla

2014-10-24 18.51.48

De wrap pizza is één van de best bekeken recepten op mijn blog. Schijnbaar zijn veel mensen op zoek naar een snel alternatief voor pizza. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel heel erg makkelijk vind! Het leuke ervan is dat je het kan beleggen met allerlei dingen. Deze keer heb ik iets gemaakt dat heel erg lijkt op de wrap pizza. Het is het niet helemaal hetzelfde maar wel net zo lekker en net zo simpel. Het is namelijk een onwijs rijk belegde pan tortilla!

2014-10-24 18.51.36
Soms krijg ik heel erg inspiratie van internet, soms komt de inspiratie uit mezelf. En deze pan tortilla is hier een voorbeeld van. Ineens was het idee er. Ik wilde eigenlijk een soort wrap pizza maken, maar dan wel één waarbij je aan één tortilla genoeg hebt. Wat moet je dan doen? Goed beleggen! En dat heb ik gedaan me werkelijk van alles. Het smaakte heel lekker en de het paste ook nog eens goed bij elkaar. Tijd om het recept te delen ;)

Benodigdheden voor 4 pan tortilla’s
4 tortilla wraps
4 tomaten
1 klein blikje tomatenpuree
Peper, zout, Italiaanse kruiden en 1 tl suiker
250 gram gerookte kipreepjes
1 ui
1 klein blikje maïs
1 paprika
1 klein blikje ananasstukjes
200 gram geraspte kaas

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 150 ᵒC
•Snij de tomaat in stukjes en doe deze met de tomatenpuree in een steelpannetje. Laat sudderen op een laag vuurtje totdat de tomaten zacht zijn, dit duurt ongeveer 10 minuten. Doe er een klein beetje water bij zodat het een saus wordt.
•Snij de ui in ringen en de paprika in blokjes. Snij ook de ananasstukjes nog een eer doormidden, deze zijn vaak erg groot.
•Doe een tortillawrap in een pan, smeer er tomatensaus op en beleg met ½ van de kip, ui, maïs, paprika, ananas en geraspt kaas. Zet het vuur laag, doe een deksel op de pan en wacht ongeveer 8 minuten totdat de onderkant lichtbruin is en de kaas gesmolten. Hou het wel goed in de gaten want een te hoog vuur kan voor een aangebrande onderkant zorgen!
•Doe de pan tortilla die klaar is in de oven om warm te houden (of eet hem gelijk op) en herhaal dit nog 3 keer.

2014-10-24 18.52.23

Een gedachte over “Recept: Pan tortilla

Geef een reactie

