Dinner Diary week 6

Het is dat ik foto’s maak van mn avondeten, anders had ik je niet meer kunnen vertellen wat ik deze week gegeten had. Geen idee hoe dat komt want normaal kan ik me het altijd goed herinneren. Misschien omdat het niet zo bijzonder was deze week? Kan, maar écht bijzonder eten doe ik nooit naar mijn idee. Of het niet zo lekker smaakte? Het smaakte allemaal prima! Ach, we gaan gewoon snel naar de foto’s kijken!

Zondag
2015-01-11 19.38.30
Oeps… weeeeer een foto vergeten te maken. Gelukkig eet een mens bepaalde dingen wat vaker dan eens ;) Het was super simpel, zoals altijd op zondag, omdat ik dan pas wat later op mn kamer ben en vaak niks meer in de koelkast heb liggen. Wat ik zondag gegeten heb weet ik toevallig nog wel, namelijk roerei met kaas en doperwtjes en worteltjes.

Maandag
2015-02-02 18.34.29
Ik had nog een puntpaprika liggen, en die moet écht op want hij had z’n beste tijd al wel gehad. Ik heb de laatste tijd heel veel gevulde paprika’s gegeten en mijn inspiratie wat betreft de vulling was een beetje op. Gelukkig kon ik nog wel iets bedenken: een vulling van rijst, spinazie, roomkaas en tomatenpuree. En het was echt super lekker! Ondanks dat ben ik nu wel even gevulde paprika af haha.

Dinsdag
2015-02-03 18.42.20
Ik had nog een doosje eieren en aan het einde van de week zou dat over de datum zijn, dus ik moest wel iets met ei bedenken. Omelet! Gevuld met broccoli, ui, tomaat en kaas. Het was lekkerder dan ik had verwacht. Normaal hou ik niet zo van omelet maar die kaas deed het hem wel voor mij. Iemand nog lekkere ideeën wat je met omelet kan doen?

Woensdag
2015-02-04 18.35.29
Ik had in de vriezer nog zo’n pak liggen met ‘Hollandse schotel’. Niet van aviko waar het hoofdingrediënt aardappel is, maar van Jumbo waar vooral veel groenten inzit en een paar aardappeltjes. Die bakte ik met een restje tomatenpuree van maandag en met wat roomkaas zodat het een soort prutje werd. Ik hou van prutjes ;) Ik smolt er nog wat kaas overheen en bakje er een eitje bij. tegen mijn verwachtingen in vond ik het heel lekker!

Donderdag
2015-02-05 18.41.01
Nasiiiiii. Uit de vriezer, maar dat is nogal voorspelbaar bij mij tegenwoordig haha. Ik maakte wat pindasaus erbij (uit een zakje, foei!) en bakje het laatste eitje dat ik had erbij. Is de doos toch mooi leeg voordat ze over de datum waren! Dit was trouwens het laatste portie nasi dat ik had uit de vriezer, en dat hou ik voorlopig zo omdat ik blij was dat de 8 porties eindelijk op zijn haha.

Vrijdag
2015-02-06 18.27.20
Home sweet home! Weeeeekend. En heerlijk simpel door moeders ‘gekookt’. Want koken kan je dit haast niet noemen: erwtjes met worteltjes, komkommersalade en aardappelanders. Maar het smaakte er zeker niet minder om!

Zaterdag
2015-02-07 18.45.51
Ik wist heel de dag niet wat ik wilde koken, totdat ik om 16:00 uur ineens een ingeving kreeg: toad in the hole. Ik had het recept van de week op Ohmyfoodness gezien en was gelijk enthousiast. We hadden alles in huis (behalve de worstjes, maar die hebben we vervangen door hotdogs), dus scheelde weer een ritje naar de supermarkt. Het werd helemaal niet zo als het hoorde volgens mij, maar het was wel lekker! Zeker voor herhaling vatbaar.

Geef een reactie

