Dinner Diary week 8

In tegenstelling tot vorige week is gelukkig deze dinner diary een stuk leuker en gevarieerder om naar te kijken! Ik had vakantie dus dat betekent altijd: koken! Daar heb ik dan zeker ook gebruikt van gemaakt want ik heb bijna iedere dag wel lekker gekookt. En natuurlijk ook een paar keer voor een recept want je hier nog een keer zal tegenkomen. In ieder geval heb ik heerlijk gegeten én gekookt! Kijken jullie meer naar mijn dinner diary?

Zondag
2015-02-15 18.54.25
Zondag kookte ik wel, maar alleen voor mezelf. Ik vond een lekkere voorraad groentenrestjes in de koelkast en besloot daarmee aan de slag te gaan. Ook had ik wel zin in een eitje. Uiteindelijk resulteerde dat in dit! Ik vind een loopoog, zoals ik dat altijd noem, het lekkerst dus vandaar dat die zo in het midden zit haha. Ik had courgette, ui, paprika en wortel gebakken. Ik bakte een eitje, deed daar de groenten op en verkruimelde wat geitenkaas erover. Het was echt heeeeerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar,

Maandag
2015-02-16 18.36.40
Maandag maakte ik eindelijk iets wat al zo lang op mijn lijstje stond: vissticks. Ik was altijd bang dat het niet zou lukken of dat het niet lekker zou smaken en daardoor stelde ik het telkens uit Heel dom weet ik nu want ze waren echt zooooo lekker! Ik maakte er nog een veredelde remouladesaus bij en we aten er doperwten met worteltjes en gekookte aardappelen bij.

Dinsdag
2015-02-17 18.42.23
Ook dinsdag had ik weer heerlijk gekookt. Ik maakte een ovenschotel met romige tonijn en aardappelschijfjes. Het was super makkelijk en ik had niet verwacht dat het zo lekker zou zijn. Je moet wel van tonijn uit blik houden om dit te lusten, maar gelukkig vind ik dat juist lekker.

Woensdag
2015-02-18 18.30.20
Woensdag maakte ik iets dat wel lekker was, maar minder lekker dan ik had verwacht/gehoopt. Ik wilde een simpele pasta maken van cherrytomaatjes en mozzarella, maar ik had de tomaatjes te vroeg toegevoegd waardoor het eigenlijk een soort saus werd, in plaats van de stukken tomaat die ik wilde. Was op zich wel lekker, maar jammer genoeg niet zo lekker als ik wilde.

Donderdag
2015-02-19 18.30.28
Oh, wat was dit lekker! Ik had zin in iets van chinees en na wat surfen op het internet stuitte ik op een recept van tjap tjoi. Dat bestel ik altijd bij de chinees maar het leek me wel leuk om dat eens thuis te maken. Het bleef namelijk ook nog eens super makkelijk te zijn. En dit smaakte zooooo goed, niet normaal! Gelukkig kon ik twee porties invriezen om mee te nemen naar mijn kamer.

Vrijdag
2015-02-20 18.37.08
Vrijdag had ik met vriendinnetjes afgesproken en we aten lekker pasta met een salade. We kookten pasta en maakten een saus (uit een potje haha) met kipfilet. De salade bestond uit rucola, zongedroogde tomaatjes en mozzarella. Als toetje de browniepudding van Mona. Het was heel lekker en super gezellig!

Geef een reactie

